för 3 timmar sedan
Trådstartare
Hallå alla.
Jag tänkte köpa min första bil och eftersom jag inte kan jack shit om bilar så har jag suttit på blocket och sen matat in massa info om vad jag letar efter i ChatGPT.
Jag vill ha en bil som är skön att köra, kanske inte för gubbig. Kanske någon som är lite rolig att köra. Tänker några år gammal, typ 2023:a. Jag ska kanske bara köra i snitt runt ca 12?15 mil per vecka (50?65 mil per månad).
Jag är 187cm lång och vill inte slå i taket. Vill även att folk som åker med i bak ska sitta okej, även om de är långa, så lite benutrymme där bak är trevligt. Det är dock sekundärt eftersom jag förmodligen kommer åka mest själv och kanske bara ha en dam med i passagerarsätet bredvid.
Jag vill inte att den ska dra supermycket och ej heller va dyr när det gäller reparationer och reservdelar, försäkring etc.
ChatGPT gav mig några förslag:
? Toyota Corolla Hybrid Hatchback ? om du prioriterar problemfritt ägande och låga kostnader.
? Volkswagen Golf 8 1.5 eTSI DSG ? om du vill ha en bil som känns lite roligare och mer premium att köra.
? Kia Ceed ? ett mycket prisvärt alternativ med lång garanti och bra totalekonomi.
Vad säger ni som är kunniga och kanske även äger eller har testat dessa? Eller har ni något helt annat förslag? Något helt annat märke och typ av modell?