d-b skrev:
The-GOAT skrev:
Alternativt står man för det brottsliga medvetna man som löktårta gjort och erkänner detta, skriver under en bot istället för likt en syltrygg, att låta samhället stå för dylika kostnader.
Man blir fundersam över hur somliga är funtade och vistas ute i samhället.
Du förstår alltså inte den filosofiska principen bakom lex mitior (och omvänt, förbudet mot retroaktiv lagstiftning)?
För övrigt, varför ska man följa lagar en stat som tvångsansluter barn stiftar?
Med tanke på dina ständiga ifrågasättande inlägg är jag ytterst tveksam till huruvida
du ska ifrågasätta andra forumsmedlemmars förmåga att förstå, vad det än gäller såsom vägbommar, hasch, parkeringsregler, däckpriser, dragkroksskydd, småskruvar, baksätesskydd för kräkande hund och diverse andra triviala vardagliga saker kring ett bilägande.
Lex Mitior förstår jag, jag förstår även att du letar kryphål och inte är intresserad av att följa svenska lagar om du är av annan åsikt än gällande lagstiftning.
Filosofi är inte detsamma som pårökt rödvinsflumresonemang.
Det står dig fritt att flytta till ett annat land alternativt engagera dig politiskt, om något politiskt parti tar emot dig och du får tillräckligt med förtroende bland övriga partimedlemmar, för att påverka samhället i den riktning du önskar.
Så, jag är säker på att emigrera därav är det alternativ som är möjligt.
Jag lämnar tråden.