Growe skrev:
ekonomi är ju det som borde avgöra för alla.. att köpa en ny elbil och byta ut sin betalada bensinbil som är felfri för att spara pengar det händer liksom inte utan man sparar aldrig pengar att stå med en dyr bil som tappar värdet bara du kör ur bilhallen. oftast mer än vad den betalad bilen kostar totalt under flera års ägande inkl benisn bara på att köra ur bilhallen med en ny bil
Känns ändå lite som att många är raka motsatsen till ekonomiska.
Antingen det eller att man lever i tron av att ny bil = mindre problem.
Alternativt så vill man blidka klimatgudarna.
Sen förstår ju även en idiot som jag att man kanske vill ha någonting nytt och fint, även jag har tänkt de tankarna många gånger och blivit avtrubbad när jag räknat på det.
Är helt övertygad om att en äldre bil med fungerande klima och en huvudenhet från typ Aliexpress som stödjer Carplay är facit, vad mer behöver man egentligen?
Tag t.ex en gammal V70 med detta - den gör prick samma sak som en ny bil fast bekvämare och troligen billigare sett till månadskostnad.
Stort plus är att du (med stor sannolikhet) äger bilen istället för banken.
Utöver detta - du kan bruka bilen ordentligt utan att behöva bry dig om andrahandsvärde eller att få stryk när du lämnar in den då leasingen nått sitt slut.
Men som sagt, många kan/vet/bryr sig inte om bilar och tror väl att gammal bil =?problem.
Dom har bara inte listat ut att man ska köpa en sån där bil som inte går sönder.