Volvon 945 startar inte när den är varm.

Mrbrownstone
30 mars 2008 · 6 Inlägg

Såhär är det, min volvo 945 startar inte när den är varm, är den kall så går den igång nästan direkt men om jag kör bilen från mitt hus till t.ex statoil (3-5 min) så får jag i princip putta igång den sedan. Har bytt bränslerelät, luftfilter och batteri, det är även nybytta tändstift och tändkablar.

Vad kan problemet vara? Någon som har haft liknande problem?

Det är en vanlig b23 motor i den. Värt att notera är att den går riktigt jävla bra när du kör den, hackar ingenting, spinner som en katt och går som den skall men det är när man ska starta den som den inte vill.

Mrbrownstone
30 mars 2008 · 6 Inlägg

Vem vet, det underliga är att när den inte går att vrida igång med nyckeln så räcker det att jag eller farsan knuffar igång den en kort sträcka så tänder den direkt.

Har det nåt med startmotorn att göra?

volvodanne81
11 april 2008 · 26 Inlägg

Hallå där... jag har exakt samma problem med min 945a ibland vill den bara inte starta trots att den gått kanon innan. fick ett tips på att det kunde vara svänghjulsgivaren det var fel på. har inte testat på min egen bil än.

Timpa
11 april 2008 · 55 Inlägg

Kolla svänghjulsgivaren annars kan det vara tändmodulen, har haft samma problem på en 745a en gång i tiden, bytte tändmodul sen funka den klockrent! smile

TobbeTT
11 april 2008 · 948 Inlägg

låter som tempgivaren för insprutet hade nästan exakt samma fel på min 940t 97:a att den inte starta när den var varm utan bara starta när den var kall

epapower
11 april 2008 · 593 Inlägg

kolla vevaxelgivare, lr rättare sagt, byt den, vanligt fel på 230f motorerna.. , är det inte det som är felet så är det bra att ha den bytt, för de går som sagt sönder då o då.. men du har symptomen på att det skulle vara den iaf..

lycka till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang