Populära projekt
Volvo 745GL D24tic -89 Belgien import uppfräschning.
Här får ni se vad som händer med bilen. Regbes avklarad. Motorn ska totalrenoveras till vintern. M47OD ska byggas eller så ska m90 införskaffas. Framskärmar, dörrar, baklucka, huv och höger bakskärm ska bytas. Utöver det så är det bara allmän uppiffning :)
Renovering Volvo 245 -78
Framtidsplanen är att få en fräsch Volvo 245! Den ska genomgå rostlagning nu, byte av baljor och skärmkanter bak samt trösklar ca 40cm in från bakhjulet! Efter detta ska den få en omlackering (självklart samma org. färg) och till sist ska underedet skrapar rent från 35år underredsmassa. ska måla upp motor och bakvagn och fjäderben o rubbet där fram med! SEN är det reggning på schemat! Hoppas att vara klar till sommaren 2016! Tack o hej
Mercedes C220D om604 STD
Bilen byggs som brukis. Hoppas kunna bänka 400hk (eller 400whp). Åker 38mm WG, 3" avgas, 8mm Dieselmeken pump och gt3076r. Bör hur som helst flytta sig bättre än originalets 95hk :)
Update Volvo 242 T5Q
Volvo 242 T5Q En "rullande" uppdatering av min 242;a. Målet är att allt skall bli lite bättre och samtidigt kunna köra lite ibland https://www.facebook.com/pages/The-242-T5Q-Workshop/254344354728654
Renovering av Volvo 855 T-5R T-gul
Renovering av en T-Gul
Volvo Amazon 1965
Hittade ett "barnfind" hösten 2018, blir en helrenovering.
Party kundvagn!
Jag, Danne och Molle går elprogrammet här i stan och vi har då ett projektarbete som vi tänkt dokumentera här. Tyck om det om ni vill eller hata det! Kan säga att det uppskattas med billiga lösningar och idéer så har ni några så säg bara till! Då vi går el så är det en hel del lampor och en liten stereoanläggning som ska byggas men den ska även förbättras genom att ta bort dom gamla hjulen för att ersätta med nya och möjlighet att styra kundvagnen när man sitter i.
-70 Chevrolet Caprice 454 - besiktning
Total genomgång av motor.
Volvo 945 Classic förfining
Köpte bilen i rätt sletet skick av Elins mamma i februari 2011. Har varit en lång resa med flera motgångar, men förhoppningsvis börjar vi bli klara snart:)
Wilson´s "Green Carnia Lada"
AIRRIDE
Cadillac 68 bruksskicksbevarande
Syftet är att försöka bevara bruksskicket.
Impala 62 om606
Pålitlig merca diesel i impala
Mercury Grand Marquis - förfinande och förbättrande.
Förfinande och förbättrande av en i mångas ögon bortglömd bilmodell, med mycket kvar att ge och många mil framför sig!
Sommar Hotrod a la Amazon
HOTROD LOWRIDER projekt som fortsätter i den gamla ägarens anda. Införskaffade inte denna bil för att gå mot originalstil :) Vill gärna ha tips och råd gällande fortskridandet.
Jonasarvidssons 940 förvandling!
Att få en rolig bil som jag kan vara nöjd med =) + ligga på breställ o diverse!!!
Renovering av Dodge Charger -68
Håller på att renovera en Dodge Charger från 1968. Från början var det tänkt att försöka riva igång på bilen så fort som möjligt men som vanligt river man mer och mer. Så nu börjar det likna en totalrenovering. Och tanken för tillfället är att det ska bli en General lee kopia.
"Vardagsrums-bussen" Renovering & Tillbyggnad (ROT) av en Chevrolet Explorer
Rullande totalrenovering av en amerikansk lyxbil
DAF 44 -70 Retro Stance Projekt FAS 2
Efter ni varit in här gå in på själva sidan å lägg en röst & komentar: http://www.garaget.org/?car=336763 Fick tag på denna pärla för 1000kr. Började bygga om denna kärra och blev nästan klar och hamnade på utställning utan motor. Sedan sattes den ut för försäljning. (Utan vettiga köpare). Men det blir fortsatt bygge genom en extrem ombyggnad med en blandning av subaru. Det som sparas från DAF är karaoss inredning belysning resten blir Subaru tex motor låda upphängningar bromsar mm mm. Sedan blir det antingen hydraulik eller bags. Och självklart ett snyggt ljudbygge. 2018 börjar FAS 2 bygget och jag har ingen dead line men ska försöka vara hyffsad snabb. Hoppas ni gillar min ide.
Volvo Amazon - första renovering, tillika helrenovering. Vatten över huvudet?
Min första renovering, hustruns 25-årspresent! Höga ambitioner, förhoppningsvis går det att ro i hamn!
Nissan Skyline r33 gts-t daily drifter
Skyline R33 GTS-T som kommer byggas för att köra drifting med. Målet är att bygga en brutal driftingbil men ändå vara gatreggad
Mustang 1987 5.0 Foxbody -> Proint driftingbil!
Mustang Foxbody 1987. Proint bil med Ford 302 5.0lit V8 och turbo. 440whp 670wnm.
Volvo amazon combi, mycket ombyggd
motor , framdel med framvagn , fjäderben ,styrning från volvo 960
VW Bubbla Typ 1 1966 - sänkning, omlack, lite små custom.
En bubbla från 66, ska lackas om och sänkas, breddade original fälgar. lite smått custom.
Volvo V70 fas 2 ljudbil 2k18
Volvo V70 fas2 som ska bli ljudbil! Denna gången bra mycket värre och extremare än förra versionen jag byggde :) Hoppas ni gillar de o gå gärna in o följ på Instagram för lite snabbare uppdatering! Instagram: fas2white
Volkswagen Polo WRC MK5 för gatan - NukedPolo
Allt började med ett par vänner som hade en idé om en drivlina. Vi visste inte vilken typ av motor eller transmission det skulle bli i slutändan, Just att det måste vara kryddigt, lite udda och dessutom någon sorts "billig" lösning.
BMW 635 CSi M30 Turbo E85 Build
BMW 635CSi Turbo E85 Build
Volvo 240 från 8v till 16v :)
Ja motor bytet är ju klart men de betyder inte att bilen är klar listan skulle kunna bli oändlig men pengar pengar pengar...känner att jag måste bumpa tråden så man får lite motivation från era goá människor :D
Bmw e34 535i -89 |M30B35 blivande turbo|
Avställd o inställd för turbobygge
Volvo V70 -01 ex polisbil blir återigen polisbil
Precis som Topic lyder så har jag fått tag i en V70-01 som har gått som polisbil någonstans i detta avlånga land. Jag har ett högt intresse av polisgrejer m.m. så det blev ganska självklart för mig att bygga om bilen igen till sin forna glans som polisbil.
Projekt 525 touring e39 och e36 320 cab
liten tråd om mina bimmers en e39 touring och en e36 cab
Nissan Skyline R33 GTS-25T, effektökning och styling
Lite uppdaterad info om tråden. Detta började som ett projekt där allting skulle handla om styling och effektökning, fast ju längre det gick.. desto mer snöade man in på utställning, SQ och spela högt (billjud). Blev sedan påkörd den 27:e april när jag var ute och åkte i bilen, åkte även på en whiplashskada. Man tappade orken och lusten att vilja göra något, då man inte visste om bilen skulle lagas eller skrotas. Hur som helst.. fick reda på att bilen skulle tas in på reparation den 3:e juni och vara där ungefär 2 veckor, så efter det kommer det att hända mycket mycket mer. Kommer bygga och pyssla, uppdatera med jämna mellanrum. Kommer även att försöka göra som förut, beskriva och förklara så att andra kan göra likadant, om dem skulle vilja det :). Alla förslag och tips är fortfarande välkomna. Är glad över alla kommentarer, support och hjälp man får, det värmer! :)
Saab 9-3 TTiD
En Saab 9-3 Linear som får en facelift med bland annat, Aero-front, Hirsch-vinge, Hirsch-diffuser, nytt avgassystem, LED med mera :) Uppdaterar så fort det händer något. Hoppas ni tycker om projektet :)
Chrysler Valiant- 64 rullande renovering!
snygga till å fixa upp
Duett uppdatering 2.0
Breddning fram för att kunna sänka den 5cm och få plats med nya fälgar fräscha upp inredningen och ny lack.
Cheva C10 -69 Stepside Survival
Få den rullande igen. Har varit avställd sedan 1997!
Ford Focus ST street/Race track car
Ford Focus ST225 MK2 som ska uppgraderas en del. Ny bil var i tankarna men planerna gick inte som planerat så nu kör vi. Häng med på resan!
Vw caddy pickup
Vw caddy pickup som ska bli A-traktor först och efter det bli bil igen. Snabbrenovering som ofta blir lite mer än vad man tänkt. Bra objekt med lite gamla lagningar som fixats till och lagning av all resterande rost. Motorn strypt med H -Reg och gjort utan att göra åverkan på kaross, inga nya hål eller annat. Lätt att demontera när det är dags att bli bil igen. Dessa är ju snart veteranbilar.
Volvo 940 B230 2,5l marin 8v turbo (500rwhp)
Min ambition är att bygga en Volvo 940 med 500hk på driven med en 6 växlad låda. Bilen inköptes sent på hösten 08 och var då helt original och jag är andra ägaren på bilen. Har under åren rensat ur den helt från all onödig intredning och nu finns det igentligen bara två sportstolar bur och instrumentpanel kvar. Har bytit bakaxeln, uppgraderat väghållningen mm. Karossen känns i stort sett klar och nu förtjänar den bara en rejäl motor. :) Bilen SKA ut till sommaren 2014 annars säljer jag den. Önska mig lycka till! Nu kör vi!
Volvo C70 2.4T cab 1999
Rullande projekt som fixas lite med vartefter man har tid och pengar över.
Stereobyte och småfix på 9-3 Aero 1,9 TTiD
"Inleder här ett projekt med lite gott och blandat men främst riktat åt ett stereobyte i bilen. Anledningen till att jag vill byta originalstereon i bilen är för att göra körningen säkrare, behagligare och ha ett fast system för Spotify, handsfree och andra finesser... Kort och gott att inte behöva vara i behov mobiltelefonen under färd."
Sugturbo
Jag har bestämt mig att bygga sugturbo i min 240 för att det är liiiiite slött nu. :P
Jonsson´s 240 "Maddy" vitfemma T5! Reggad.
Volvo 240 Med vitfemma och bur gatreggad. byggd/byggs för att kunna köras till jobbet varje dag samt leka av sig vid behov.
Volvo s40 miniprojekt med smått och gott
Syftet med detta projektet är att jag ska ge bilen en liten lyft till utseendet, både interiören och exteriören. Inget märkvärdigt men kommer ändå synas att man gjort någonting.
FjonkeeN's Golf mk2 Stance projekt
Evighetsprojektet. Min absolut första bil som ska få lite kärlek. Motor, växellåda, kaross, inredning. Ja allt kommer att gås igenom, men tid kommer det att ta. Mk2 galen som jag är så har jag lite delar hemma till den.
Volvo Amazon 1964 2d. Avställd i 27 år, 1 Ägare.
En Volvo Amazon som haft 1 ägare från 1964 fram tills idag då jag tog över den. den hade stått avställd i 27 år. kommer iordningställa den i nära originalskick.
Erik_Falk´s Toyota Supra MKIV [Twin Turbo Targa] Vinterprojekt!
Detta projektet handlar om min Toyota Supra MKIV twin turbo targa. arbetet med att rädda den från hemsk engelsk styling till en underbar gatbil som är som jag vill ha den. För mig är detta projektet en möjlighet att lära mig mycket nytt eftersom jag gör i stort sätt allt själv. jag kommer då och då lägga upp lite guider och tips. hoppas att projektet är intressant och att ni fortsätter följa det. //Erik Falk
V8 campervan
Fuck husvagn! =D
Fixa och snygga till Hyundai Coupé generation RD2
Efter många försök att starta ett projekt i många år men aldrig lyckats ta tag i det har dagen äntligen kommit nu har man skaffat sig mod nog att ta tag i detta, följ gärna och kommentera med frågor tips mm

