5529
Sök

Lyfta ner s60r Motorblock i 855 Turbo

186 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
har gått tag på en 2.4-20V T från v70 00-03 Motor dvs B5244T3
jag undrar ifall man kan slänga ner den i en 850, men passar alla motorfästen,växellåda??
Motorn är helt tom på grejer bara block+topp som är med från s60r, så ifall man kan ta alla kontakter o givare från min 855 Turbo o flytta över?

tack på förhand// johan
Senast redigerat av Hogge_ (7 oktober 2008)

8 267 Inlägg
7 oktober 2008
Blocket passar mot lådan, bakre fästet och fästet vid kamremmen. Bakre och övre fästet passar inte. Antingen får man bygga ett nytt fäste själv eller så finns ett fäste på volvo vet jag. Hade ett sånt till mitt -00 block. Övre fästet får man antingen borra om ett av hålen på motorn och köra med det gamla, eller bygga om hela rasket till det nya.

Det är bara att flytta över dina givare till den motorn.

186 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Blocket passar mot lådan, bakre fästet och fästet vid kamremmen. Bakre och övre fästet passar inte. Antingen får man bygga ett nytt fäste själv eller så finns ett fäste på volvo vet jag. Hade ett sånt till mitt -00 block. Övre fästet får man antingen borra om ett av hålen på motorn och köra med det gamla, eller bygga om hela rasket till det nya.

Det är bara att flytta över dina givare till den motorn.

tackar tackar. nu blev det gensat lättare att sova tongue
så var de bara kamremfästet o bakre som passade?stod bakre på 2 ställen tongue vet du vilket fäste de är på volvo ?
Gött att vet att givare o sånt bara är att flytta över.

Mvh// johan

8 267 Inlägg
7 oktober 2008
Notera dock att om det är ett awd-block som ska i så kan du eventuellt få kapa lite för att lådan ska passa.

Det är bara fästet vid kamremmen och det bakre som passar (ja, och så momentstaget till lådan då, emnjag räkna inte det som ett motorfäste). Kommer inte ihåg numret på det, men det va från en tidigt xc i alla fall

Sök