Det är blött på golvet!

adam90
23 oktober 2008 · 38 Inlägg

Hejsan jag skulle behöva lite hjälp med min golf vr6 nu. Det är så att det är blött på golvet. Det är blött på alla fyra golv. jag förstår inte vart det kommer ifrån. Men eftersom det blir blött där på något konstigt sätt, blir det mycket fukt på rutorna invändingt. Skulle behöva hjälp med hur jag ska få bort vattnet? Kanske är det någon annan som har haft samma problem

Tack för hjälpen i förväg//adam

bmx
23 oktober 2008 · 7 100 Inlägg

kanske ac anlägningen som har gått sönder!

torka bort överflödigt vatten och släng sedan in en värmare

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
23 oktober 2008 · 5 042 Inlägg

bmx skrev:
kanske ac anlägningen som har gått sönder!

torka bort överflödigt vatten och släng sedan in en värmare

Om ac, värmepaket pajjar så brukar det ju inte bli blöt där bak med. Oftast fram. Men visst kan ju stämma.

Sen tänkte jag på:
kollat så du inte har rost eller hål i golvet underifrån bilen ??
Pluggarna till dräneringen kanske är borta ?

C H E V R O L E T <3
adam90
23 oktober 2008 · 38 Inlägg

Tack för svar. Jag har torkat bort så mycket vatten jag kan sen lagt handdukar som suger upp vattnet så länge. Men är det svårt att riva upp golvet och kolla allt. Är det något spec man måste tänka om när man gör de?

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
23 oktober 2008 · 5 042 Inlägg

Nej. Bara lossa stolar o börja riva. Akta bara så du inte drar sönder nån kabel. För säkerhets skulle så kan du ju dra ut batteriet då slipper du oroa dig för nått om nån + kabel eller nått skulle pajja .

C H E V R O L E T <3
Larzan Herr
23 oktober 2008 · 285 Inlägg

Har du taklucka? Igensatt dränering kanske?

loftom
23 oktober 2008 · 192 Inlägg

låter som att värmepaketet läker... lr tackluckan om du har en,,,,,,

//// Tommie
adam90
23 oktober 2008 · 38 Inlägg

Jag har en taklucka men den funkar inte. Så den är alltid stängd. Sen har jag ingen ac. Tror jag ska börja riva bort det mesta i början på nästa vecka. Får se hur det går.


Tack för svar. mer förslag. //adam

Eisenhut
23 oktober 2008 · 1 827 Inlägg

det är draneringen från takluckan som är kass...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
adam90
23 oktober 2008 · 38 Inlägg

Eisenhut skrev:
det är draneringen från takluckan som är kass...

hur fixar man det då?:S

GOLF_TDI_
23 oktober 2008 · 141 Inlägg

sätt in en avfuktare i bilen gjorde det i min gamla golf.

Claeson
-Mackan- Fire And Silk
23 oktober 2008 · 2 254 Inlägg

Kör med kupé värmaren också det hjälper massor när det skall torka, men låt det vara en lite spring på någon ruta så luften har någonstans att ta vägen. Troligtvis så har väl någon slang spruckit/gått av/hoppat av en anslutning. (Om det nu är en slang ifrån dräneringen)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Opelmadness German cars, quality and beyond
23 oktober 2008 · 8 197 Inlägg

Läcker värmepaketet brukar det bli som en hinna på rutorna. Men det verkar mest troligt att den läcker in från taket eftersom det är blött på golvet bak med. Köp en eller flera torrbollar (Luftavfuktare) så kan det lösa sig.
Om du inte kan ha tillgång till ett varmgarage där bilen kan stå och torka några dagar.
Coupéfläktar hjälper till bra också, men dom drar mycket ström. Lycka till.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
adam90
24 oktober 2008 · 38 Inlägg

Tack för alla. Så ni tror det kommer från taket mer än golvet då? det är ju ganska mycket vatten.. jag brukar ta en tvättsvamp att suga upp det med. men hur fixar man det om det är ifrån tacket? är det bara att ställa bilen i värmegarag och vänta ett par dagar?

itouch
24 oktober 2008 · 1 488 Inlägg

Precis, torka allt och sedan ställ bilen i ett värmegarage några dagar, helst borde du ha en avfuktare i den under tiden också.

adam90
25 oktober 2008 · 38 Inlägg

itouch skrev:
Precis, torka allt och sedan ställ bilen i ett värmegarage några dagar, helst borde du ha en avfuktare i den under tiden också.

men kommer inte vattnet komma tillbaka igen efter ett par dagar då?:S

JaggaChafen Tesla Senior Technician
25 oktober 2008 · 2 307 Inlägg

E ingen golf expert men brukar inte dom läcka in från bakrutelisten?

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
isakare
25 oktober 2008 · 272 Inlägg

När plasten bakom dörrklädslarna är trasig rinner det rakt in i bilen när det regnar.

Prova och häll vatten på en dörruta när den är öppen, kolla sen om det kommer ut bakom klädseln (den är ju innaför gummilisten när dörren är stängd.

Även fläktens intag brukar vara otätt, lyft på täckplasten närmast vindrutan så hittar du den på höger sida.

Åker helst på is =)
adam90
25 oktober 2008 · 38 Inlägg

sorry för jag tjatar..tongue men går det fixa det själv så det inte blir blött? elr är det bättre att lämna in den.  för om jag ställer den i garag bara så kommer det ju tillbaka efter ett par dagar.. om jag skulle lämna in den hur mycket skulle det kosta då?


Mvh adam

adam90
26 oktober 2008 · 38 Inlägg

ingen som vet? om det är vid listerna åå sånt hur fixar man det då? jag har inte riktigt fattat vad dräneringen här? hur fixar man den då?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang