3811
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
63 Inlägg
18 juli 2009
Tack för alla svar! big_smile
Det står ju mellan den översta eller den släta!

Och det stämmer ju lite som någon sa över mig att det blir itne lika bra kylning med den släta men samtidigt så tycker jag att den släta gör så att den blir mer clenare! smile

Clean does not make the front page man wink kör på Scoop huven. Blir bra mycket fetare och ser ut som en riktig kolfiber huv, man måste sticka ut lite
Senast redigerat av Ration_0607 (18 juli 2009)

1 858 Inlägg
18 juli 2009
Ration_0607 skrev:

Och det stämmer ju lite som någon sa över mig att det blir itne lika bra kylning med den släta men samtidigt så tycker jag att den släta gör så att den blir mer clenare! smile

Clean does not make the front page man wink kör på Scoop huven. Blir bra mycket fetare och ser ut som en riktig kolfiber huv, man måste sticka ut lite

Så min bil kommer inte hamna på första sidan? mad big_smile

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)

Jlmmy
18 juli 2009
Trådstartare
Ration_0607 skrev:

Jo sant så sant wink Men kostar att ligga på topp med! xD Runt 10000 går den huven på smile

1 867 Inlägg
18 juli 2009
Lägg de pengarna på trim istället, kolfiberhuv är nästan lika uttjatat som lambodörrar.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Jlmmy
18 juli 2009
Trådstartare
Koop skrev:
Lägg de pengarna på trim istället, kolfiberhuv är nästan lika uttjatat som lambodörrar.

Jo det är sant Alex, men vi får väll se smile
Men motorn kommer det att byggas på inom kort med, Står ju lite info i början om vad som kommer somsagt! smile

7 120 Inlägg
18 juli 2009
För 10 000 hade jag köpt ett par feta fälgar och däck! smile

Jlmmy
18 juli 2009
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
För 10 000 hade jag köpt ett par feta fälgar och däck! smile

Jo det kommer att komma inom kort med! smile
Har kollat runt lite, Rota är ju sjukt porr dock rätt uttjötat kanske?

Någon som vill tipsa på ett par snygga fälgar så? smile

7 120 Inlägg
Drifttekniker VA
580 Inlägg
18 juli 2009
Tyckte också att 10 000:- var alldeles för dyrt. Kan man få mycket annat roligt för. Gör som jag istället. Ta fram kapen och fixa en egen variant av huv. Vågade dock inte kapa i min orginal huv utan köpte en på skroten för 1000:-. Billigt och bra. Roligt med en egen variant också. Satte intag så att filtret får rejält med friskluft plus luftuttag så att värmen har någonstans att ta vägen. Så gör en egen istället. Det är mitt tipps. Kan göra så mycket annat roligt för 10 000:-.
Ska du ha en hel slät är det lika bra att kolfiberdrapera den du har istället (om det är utseendet och inte vikt minskningen du är ute efter) mycket billigare än att köpa en.
Senast redigerat av Lalla78 (18 juli 2009)

Galen
849 Inlägg
18 juli 2009
Översta röstar jag på wink Kommer bli najs när allt faller på plats wink

btw ska du till action meet?
Senast redigerat av Frippe08 (18 juli 2009)

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

4 663 Inlägg
18 juli 2009
översta lätt big_smile

Jlmmy
18 juli 2009
Trådstartare

Tack för dom tipsen! smile

Lalla78: Jo det kanske är sant, Men har redan en huv som jag kapat och haft mig i somsagt! smile
Sedan har en kolfiber huv alltid varit en dröm, Sjukt snyggt med!

Frippe08: Okej tack! smile
Nej det skall jag inte, hehe

Saab_Robin: Okej tack big_smile

150 Inlägg
19 juli 2009
Photoshopade på ett par Work Meister på nån google bild
Mina absoluta favorit fälgar, alla kategorier
http://img269.imageshack.us/img269/7990/nissan200sxs13niotnetjp.jpg

4 767 Inlägg
19 juli 2009
Ska du ha en kolfiberhuv tycker jag du ska ha den översta med många scoop i. När jag tittar på äldre bilder när jag hade slät huv så ser bilen mesig ut jämfört med huven jag har nu med ett gäng scoop i smile

Men se till att få på bodykitet först, och att det sitter snyggt och ordentligt big_smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

63 Inlägg
19 juli 2009
10 000 kr låter som mycket vad man än lägger dom på
du har ju ett nice projekt med widebody nu och kronan på verket hade varit kolfiber huv eller feta fälgar med mysigt gummi att bränna.

Och eftersom vi snackar huv just nu så hade jag sagt ja till att lägga pengarna på en så bra huv som möjligt.

Jlmmy
19 juli 2009
Trådstartare
Volmod skrev:
Photoshopade på ett par Work Meister på nån google bild
Mina absoluta favorit fälgar, alla kategorier

Dom var riktigt snygga, Något liknande vore grymt! Tackar big_smile

Erick: Jo det stämmer, Väntar på att få hem mina 25mm breddningsskärmar fram bara sedan blir det till att passa in passform osv så allt blir perfekt! Jo det stämmer det du säger med huven, Det blir nog en med i scoop i ialfall, Tackar smile

Ration_0607: Yes, Men vi får väll se wink

mvh
Senast redigerat av Jlmmy (19 juli 2009)

3 627 Inlägg
19 juli 2009
Huv1: Nästan för många scoop, hade den inte haft de 2 på sidorna hade den varit klockren.

Huv2: Bara allmänt ful, att ha 2st mindre scoop och 1 likadant men mycket större framför såg allmänt superdupermongo ut tongue

Huv3: Less is more .. inte när det kommer till kolfiberhuvar, ska man envisas med att ha en kolfiberhuv så säger jag som Erick, då ska man även ha scoop i den.

Jag skulle letat upp en kolfiberhuv med ett evoscoop i, eventuellt sånt scoop där man har 2st längor med 3st nersänkningar per länga, vettefan vad det heter! Får la leta upp en bild på det! Klart snyggast iaf

Men jag hade personligen lagt pengarna på fälgar, för fälgar gör halva bilen smile Och huv kan man alltid byta senare smile

MVH Jimmy

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

3 627 Inlägg
19 juli 2009
http://www.seiboncarbonhoods.com/images/cd/HD9596NS240-TT.jpg

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Jlmmy
19 juli 2009
Trådstartare
Okej tack Jimmy! smile

Lite godis som kom hem nyss, Shyst med en banansplit med wink haha

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59197/712548_ir336x.jpg

mvh

63 Inlägg
20 juli 2009
Fett! Vad hände med dom förra? ångrade du dig? Märke?

Sök