Europas "KANSKE" EXTREMASTE Superkart R6, Chassit lackat! provkörning ala 200km/h!

Onlyrobin
12 juni 2009 · 434 Inlägg

KHRacing skrev:
klart snygg ratt, letar själv en "bättre" än den 25 år gamla jag har nu på karten :-9

Köp min gamla ratt? den passar bult on på ditt nav, inget fel på den, men jag ville ha nytt o fräscht,
200:-

Onlyrobin
12 juni 2009 · 434 Inlägg

kenyaboss skrev:
Ett riktigt kanonbygge! coolt att få se nåt lite annorlunda här på garaget....  En lite offtopic fråga bara. Var köper man sån där svart gummilist till plåtkanter som du har på vissa ställen på karten? Heter den nåt spec? Är ute efter sånt till min bil nämligen.

Mvh // Jocke

Det verkar lite svårt att få tag i av någon konstigt anledning? hur mkt är det du behöver?
vi har ett ställe i Norrbotten som heter Laitis, typ som mekonomen, fast med mkt annat också, där finns det, och det är otroligt bra! och snyggt!

Onlyrobin
12 juni 2009 · 434 Inlägg

halllo halllo!!!

i juli är det dags för test på dragstrippen;) och se om "rakt fram gokarten" kan prestera;)

om allting gör som jag vill vad gäller provstart etc,

idag har det inte blivit mkt gjort, jobbade lite på lunchen:)

Jag har köpt 3 st eloxerade coola kopplingar för att montera all slang som skall sitta från gasarna till plenumet,

Dessa 3 st kopplingar har TOYE sponsrat med! VI TACKAR DIG!:yoparty

Här är en bild

handydan
12 juni 2009 · 201 Inlägg

smile Jag får åka över tidigare än beräknat... så kanske vi kan ta en på strippen??? Eller??? big_smile

Be A Part Of The Driving Force
primeramannen
13 juni 2009 · 907 Inlägg

Onlyrobin skrev:
halllo halllo!!!

i juli är det dags för test på dragstrippen;) och se om "rakt fram gokarten" kan prestera;)

om allting gör som jag vill vad gäller provstart etc,

idag har det inte blivit mkt gjort, jobbade lite på lunchen:)

Jag har köpt 3 st eloxerade coola kopplingar för att montera all slang som skall sitta från gasarna till plenumet,

Dessa 3 st kopplingar har TOYE sponsrat med! VI TACKAR DIG!:yoparty

Här är en bild

tror du glömde bilden.

Dodge Dart "Darten" (1965)
Onlyrobin
13 juni 2009 · 434 Inlägg

http://i41.tinypic.com/2j3jszt.jpg

Sorry:)

Onlyrobin
13 juni 2009 · 434 Inlägg

Alltså jag har ju för avsikt att köra den här skapelsen på strippen,
är det någon som har bra information om detta är möjligt?

Att köra max street/outlaw eller liknande?

Det är ju ett ej registrerat fordon,

hade varit så kul att få i alla fall visa upp den och provköra.

KHRacing
13 juni 2009 ·

på Bilsport events får du bara köra uppvisningsklassen.

på riktig dragracing tror jag det e bäst du kontaktar den arrangerande klubben först

Onlyrobin
13 juni 2009 · 434 Inlägg

Okej då borde det gå att lösa:)

handydan
13 juni 2009 · 201 Inlägg

Kommer du på Speed Week? wink

Be A Part Of The Driving Force
Onlyrobin
13 juni 2009 · 434 Inlägg

handydan skrev:
Kommer du på Speed Week? wink

haha nja, jag har över 100 mil dit,

men hade vart kul, men jag vet inte när jag får igång den ännu, skall till garaget ikväll o hgela dagen imorgon, har köpt bränslepump etc,

och även en slavcylinder till kopplingen

Onlyrobin
20 juni 2009 · 434 Inlägg

ursäkta att det vart dåligt med uppdates, men karossen e på lack får förhoppningsvis hämta den imorgon,
så jag kommer göra en sista uppdate då allt står färdigt med bilder på allting,

blir som en liten relase dåsmile
har hållt på med  kabelhärvan och har fått igång allt idag, har gnista etc, kommer nu klippa bort allt onödigt, sätta ihop allt snyggt klä in alla kablar, och gömma undan så mkt som möjligt,
satt en startspärr som strulade endel innan jag kom fram till hur jag skulle koppla förbi den.

Kommer en film på provkörningen också sen. hoppas och håller tummarna att allt lirar ihop.

//Robin

Anton92j Low is a Lifestyle!
20 juni 2009 · 110 Inlägg

GRYM maskin!!! fint och prydligt och välldigt snyggt!!smile den lär nog vara rolig att köra:P

KD
21 juni 2009 ·

Vad köpte du för soppapump på biltema? Är i behov av pump från R6'an, men var det något likvärdigt dom hade?

KHRacing
21 juni 2009 ·

KD skrev:
Vad köpte du för soppapump på biltema? Är i behov av pump från R6'an, men var det något likvärdigt dom hade?

Jag vet inte vad Robin köpte för pump, men jag har denna från Biltema för 199kr:
Det är deras lågtrycksvariant som finns i två modeller med då olika tryck:

http://www.geting.se/image.php/178322-797.jpg.JPG

Onlyrobin
21 juni 2009 · 434 Inlägg

Tja! jag köpte en pump liknande facets pumpar, en lågtryckspump med typ 0.3 bar max,
kostade lite mer typ 4-500:- jag har inte testat det ännu men det borde funka bra!


här är dagens uppdate!

tjoho!

idag har jag gjort färdigt kabelhärvan, gissa om de känns skönt,
observera att jag endast lindad med eltejp på bilderna, och att det endast är klammrat fast provisoriskt, skall sätta snygga kabelskydd på allting,

har kortat allt innan kontaktstycket till instrumenteringen, var 20 st kablar att löda tog lång tid,
http://i42.tinypic.com/2u5qdz7.jpg

kommer blir sketa bra!

http://i41.tinypic.com/166ahxt.jpg

http://i43.tinypic.com/34t8xp5.jpg

här e cdi boxen och aäkringsboxen brevid varandra, mkt enkelt vid service/byte av säkring,
jag kommer också driva soppapumpen med orginal kablage, dock genom ett relä som e kopplat via batteriet.
http://i43.tinypic.com/2cyof7s.jpg

KHRacing
21 juni 2009 ·

snyggt draget med sladdarna -  är ett skitgöra med bilel :-)

Kofoten carsound.se
21 juni 2009 · 244 Inlägg

Hoppas allt är rättkopplat nu då :-p Ser kanon ut!

Niklas "Kofoten" Bengtsson
carsound.se LjudiBil.com
Importör av Audiopipe i Sverige
KD
22 juni 2009 ·

Hittade en pump lååångt ner i en låda. Provstartade den idag och det ser lovande ut. Hållit på med elen på min åtskilliga timmar, men 03.15 i torsdags fick jag till det.
Hoppas du slipper elrelaterade problem.
/Qalle

Onlyrobin
22 juni 2009 · 434 Inlägg

problemet e lööööööst;) hehe

jag har gjort färdigt kabelhärvan, e bara inkopplingen av pumpen kvar, samt instrumenteringen med switch för tändning, start,
samt göra härvan snygg!smile den syns ju endel så.

ska ringa yamaha center o beställa en regulator till elen nu också

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang