2090
Sök

Solidsvart V70N "Black & White" *Lackering Dreammaker sid 28 BILDER*

769 Inlägg
17 april 2009
balla fälgar big_smile

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

bor i
529 Inlägg
17 april 2009
Riktigt snyggt wink du måste verkligen gilla det där tyget wink ^^

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

57 Inlägg
17 april 2009
WOW är enda ja får ur mig grymt snyggt och bra:)lacken på fälgarna är juh urgrymma:)

Utan ratten är jag ingenting

Saab älskare!
4 597 Inlägg
17 april 2009
Ska bli riktigt kul o se den på träffen om 1h 45min!!!!!!!! big_smile big_smile

Mvh Patrik

228 Inlägg
18 april 2009
Bilen såg kanon ut, klockrent med fälgarna! Synd på fronten bara...

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com

4 299 Inlägg
18 april 2009
Det va väldigt kul att se bilen i verkligheten smile
Som jag sa så har du verkligen lyckats bra med den! Vilket bevisar att det behövs inget jätteplastpaket för att få en V70 snygg wink

Fälgarna passade verkligen skitbra också! Blev jäkligt snyggt med med den där lacken på centrumet.

Lite synd där på huven men det löser du säkert galant! smile
//Jacob

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Darkie: Dem ska jag ALDRIG sälja efter allt slit lol

j_p: Tack mannen! det värmer att höra det big_smile jo dem drar till sig lite blickar wink

MrH: Tackar, ditt basbygge blev kanon!! Nu vill man själv bygga om :p

Aker_s40: Jo jag trodde att det skulle bryta av alldeles för mycket.. men blev perfekt!! Ibland gäller det att chansa big_smile

Muninet: Fänx

David91: Tyget är beroendeframkallande, och mer kommer lol

Dalmazen: Tackar, kul att du fortfarande följer projektet big_smile

Funkiee: Hoppas att du såg den, och jag hoppas att jag pratade med dig, många som kom fram och hälsade "hej andro", man undrar ju vem hälften är haha

Zeeeta: Tack, kul att träffa dig också !

Rallyhalle: Kul att träffa dig också, och roligt att du gillar bilen:D

Här nedan kommer två bilder efter gårdagens träff på Barkarby IKEAparkeringen, bilderna är tagna utav Minister (här på garaget), tackar så hemsk mycket!!

https://www1.garaget.org/archive/54/53259/47526/47526-1344393.jpg

https://www1.garaget.org/archive/54/53259/47526/47526-1344394.jpg

Nu vet jag inte vad som ska göras med bilen, men en specialare blir det med huven som jag kommer att få utbytt och omlackerad, ny front blir det också, vilken det blir vet jag inte, men orginal blir det iallafall smile

Kommentera gärna!!

Nu är bilen i stort sett färdig exteriört för iår!! Nu ska den "bara" poleras ORDENTLIGT efter vinterns äckliga verkan på lacken (tur att ingen klagade på putsen igår big_smile ) och sen ut och ställa ut!!

NYHET: Bilen står förmodligen färdig och utställd på SCF Uppsala den 25e april, alltså nästa lördag, så nu får man stressa försäkringen och plåtisen och se om man hinner få allting färdigt tills dess big_smile

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

1 863 Inlägg
18 april 2009
Då ska jag kolla in din bil nästa lördag om du kommer till min by, Uppsala...

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

German Engineering
9 083 Inlägg
18 april 2009
Jättekul att du kom till träffen igår big_smile Såg bilen också och jag gillade fälgarna big_smile

Hehe, tror inte att nån klagade på putsen med tanke på att du är väldigt noga med det wink

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

440 Inlägg
18 april 2009
Fälgarna blev riktigt snygga. Jag ser fram emot när jag ser din bil i verkligheten wink

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
18 april 2009
Var kul att se den live igår! smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
666_Beast: Kommer gör jag, med eller utan skador smile

CarpeDiem: Kul att träffa dig och träffen var KANON, fortsätt så Sam, bilen har inte varit polerad sen Kistamässan, så den är matt nu jämfört med då lol

putte16v: Ska bli kul att träffa dig också!

Var hos lackeraren idag, och det verkar bli en stor överraskning på huvkulör och design (KANSKE), får beskeden när bilen ska in på huv och frontlackering.. vissa här vet redan hur jag planerat den nya huvens utseende.. wink

Mvh Andro

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
18 april 2009
wink Fränt resultat det där med fälgarna ... ja hårt slit å släp brukar ge god resultat cool

*Ceapon going*
Senast redigerat av lonewolf-holm (18 april 2009)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

74 Inlägg
18 april 2009
jävlar blev bra med fälgarna

228 Inlägg
19 april 2009
Kul att träffa dig med Andro:D hehe..

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Lonewolf-holm: Kul att höra, din bil va riktigt snygg den också, dock var du upptagen med andra beundrare tongue

Handy_man: Fänx

Nu när man slagit till stort med fälgarna, så märkte man också att vitt och bromsdamm inte är en så rolig kombo, så det lutar åt ett nytt bromsbyte lagom till 16.000milarn.

Några orginalbromsar blir det inte, det kanske är lite onödigt då bilen inte har så mycket hästar eller krav på bra bromsar, men det blir ett komplett Skiv-klots paket från EBC, klotsarna blir Greenstuff, i samma veva ska oken få sig en översikt och smörjas upp rejält och målas om... givetvis byter vi handbromsbackarna då dem har en tendens att fastna lol

Så förhoppningsvis om allt går som det ska med lack och plåtfirman, så hinner jag smälla dit nya bromskittet, lite stålar kvar att skrapa ihop bara, men det ska gå wink

Mvh Andro

847 Inlägg
19 april 2009
Kommer bli bra andro, om jag tror rätt

Letar nytt!
102 Inlägg
19 april 2009
Vill du slippa bromsdamm så är inte EBC greenstuff nått att rekomendera iallafall. Ja märkte ingen skillnad förutom på priset.

57 Inlägg
19 april 2009
Klart man följer tråden är juh för det första en volvo och för det andra ett extremt intressant bygge som skapar och ger en inspiration och ideér:)

Känner igen det där med bromsarna måste byta skivor o belägg runtom märkte jag:Pfundera på brembo men kosta för mycket just som det är nu så blir orginal eller hur man ska säga ifrån feltema;)

Utan ratten är jag ingenting

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Idag var vi hos plåtisen och skadebesikta bilen, fronten blir densamma jag har nu fast USA-modellen (alltså utan groparna för strålkastartorkarna), vänster strålkastare fick sig en vända smällar också, så den åker antingen på reparation eller en utbytes.

Motorhuven ska såklart också bytas och lackeras om i en rolig färg (om jag hinner skrapa ihop pengarna tills dess)

Bilen åker in hos plåtisen den 28 April, så det blir utställning den 25 april med smälld bil, någon som vill extraknäcka och klänga på huv och dölja skadorna kanske? lollol

Det var en bitter uppdatering för er som vill se bilen färdig 25e, men det får duga, titta inte på fronten bara wink

Mvh Andro

Sök