Det va väldigt kul att se bilen i verkligheten Som jag sa så har du verkligen lyckats bra med den! Vilket bevisar att det behövs inget jätteplastpaket för att få en V70 snygg
Fälgarna passade verkligen skitbra också! Blev jäkligt snyggt med med den där lacken på centrumet.
Lite synd där på huven men det löser du säkert galant! //Jacob
j_p: Tack mannen! det värmer att höra det jo dem drar till sig lite blickar
MrH: Tackar, ditt basbygge blev kanon!! Nu vill man själv bygga om :p
Aker_s40: Jo jag trodde att det skulle bryta av alldeles för mycket.. men blev perfekt!! Ibland gäller det att chansa
Muninet: Fänx
David91: Tyget är beroendeframkallande, och mer kommer
Dalmazen: Tackar, kul att du fortfarande följer projektet
Funkiee: Hoppas att du såg den, och jag hoppas att jag pratade med dig, många som kom fram och hälsade "hej andro", man undrar ju vem hälften är haha
Zeeeta: Tack, kul att träffa dig också !
Rallyhalle: Kul att träffa dig också, och roligt att du gillar bilen:D
Här nedan kommer två bilder efter gårdagens träff på Barkarby IKEAparkeringen, bilderna är tagna utav Minister (här på garaget), tackar så hemsk mycket!!
Nu vet jag inte vad som ska göras med bilen, men en specialare blir det med huven som jag kommer att få utbytt och omlackerad, ny front blir det också, vilken det blir vet jag inte, men orginal blir det iallafall
Kommentera gärna!!
Nu är bilen i stort sett färdig exteriört för iår!! Nu ska den "bara" poleras ORDENTLIGT efter vinterns äckliga verkan på lacken (tur att ingen klagade på putsen igår ) och sen ut och ställa ut!!
NYHET: Bilen står förmodligen färdig och utställd på SCF Uppsala den 25e april, alltså nästa lördag, så nu får man stressa försäkringen och plåtisen och se om man hinner få allting färdigt tills dess
CarpeDiem: Kul att träffa dig och träffen var KANON, fortsätt så Sam, bilen har inte varit polerad sen Kistamässan, så den är matt nu jämfört med då
putte16v: Ska bli kul att träffa dig också!
Var hos lackeraren idag, och det verkar bli en stor överraskning på huvkulör och design (KANSKE), får beskeden när bilen ska in på huv och frontlackering.. vissa här vet redan hur jag planerat den nya huvens utseende..
Lonewolf-holm: Kul att höra, din bil va riktigt snygg den också, dock var du upptagen med andra beundrare
Handy_man: Fänx
Nu när man slagit till stort med fälgarna, så märkte man också att vitt och bromsdamm inte är en så rolig kombo, så det lutar åt ett nytt bromsbyte lagom till 16.000milarn.
Några orginalbromsar blir det inte, det kanske är lite onödigt då bilen inte har så mycket hästar eller krav på bra bromsar, men det blir ett komplett Skiv-klots paket från EBC, klotsarna blir Greenstuff, i samma veva ska oken få sig en översikt och smörjas upp rejält och målas om... givetvis byter vi handbromsbackarna då dem har en tendens att fastna
Så förhoppningsvis om allt går som det ska med lack och plåtfirman, så hinner jag smälla dit nya bromskittet, lite stålar kvar att skrapa ihop bara, men det ska gå
Klart man följer tråden är juh för det första en volvo och för det andra ett extremt intressant bygge som skapar och ger en inspiration och ideér:)
Känner igen det där med bromsarna måste byta skivor o belägg runtom märkte jag:Pfundera på brembo men kosta för mycket just som det är nu så blir orginal eller hur man ska säga ifrån feltema;)
Idag var vi hos plåtisen och skadebesikta bilen, fronten blir densamma jag har nu fast USA-modellen (alltså utan groparna för strålkastartorkarna), vänster strålkastare fick sig en vända smällar också, så den åker antingen på reparation eller en utbytes.
Motorhuven ska såklart också bytas och lackeras om i en rolig färg (om jag hinner skrapa ihop pengarna tills dess)
Bilen åker in hos plåtisen den 28 April, så det blir utställning den 25 april med smälld bil, någon som vill extraknäcka och klänga på huv och dölja skadorna kanske?
Det var en bitter uppdatering för er som vill se bilen färdig 25e, men det får duga, titta inte på fronten bara