1958
Sök

Ford Mustang -67 eleanor. Lackering klar, nästa steg elsystem

Eleanor projekt

449 186 Visningar
Uppdaterades senast 3 juli 2015
2 164 Inlägg
17 november 2009
GRYMT är bara förnamnet!! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

756 Inlägg
17 november 2009
kommer bli så jävlig bra tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

908 Inlägg
17 november 2009
blir bra detta smile

247 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
Watteee skrev:
Ser fint ut mikeo! Ett par helger till sen blir det kanske åka av ? smile

Tackar, synd bara att jag inte kan åka hem varje helg och bygga på bilen. Men ska försöka stoppa i motorn och få igång den de närmaste två helgerna.

1 804 Inlägg
22 november 2009
Snyggt projekt big_smile

Avundsjuk! (A)

Meguiars_sverige

35 Inlägg
22 november 2009
riktig vackert... Bra jobb attdu gör det från grunden så man lär känna bilen sj till minsta detalj...smile

Lycka behövs inte här ser det ut som, du klarar dig riktig bra=)
Senast redigerat av Cham (22 november 2009)

2 164 Inlägg
23 november 2009
vet inte om ni redan har sagt det här i tråden.. men Elmia vore grymt! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

Forummoderator
26 471 Inlägg
23 november 2009
Hur fasen har jag kunnat missa denna tråd?
Lycka till i fortsättningen smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 072 Inlägg
23 november 2009
nice bygge.. detta kommer följas big_smile

Sandzoo i da house

1 Inlägg
24 november 2009
Fan va fin den blir! Jag undrar bara var du köper alla delarna? och ungefär hur mycket det kosta att ta den till Sverige från USA?

Fortsätt så här! smile

Braaaap Braaaaaap!!
188 Inlägg
24 november 2009
Har nyss kollat igenom hela tråden. Ser mycket fint ut smile Lycka till!

247 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Bjorta skrev:
Fan va fin den blir! Jag undrar bara var du köper alla delarna? och ungefär hur mycket det kosta att ta den till Sverige från USA?

Fortsätt så här! smile

Jag importerade min bil från England så jag betalade ingen tull eller moms i Sverige eftersom den redan va inom EU. Kommer inte riktigt ihåg vad jag betalde i frakt men det va runt 7000kr har jag för mig. Men om du importerar en bil från USA så kostar frakten lite mer. Sen får du betala tull och moms när bilen kommer till Sverige den ligger på runt 32% sammanlagt har jag för mig. Hör med ett fraktföretag annars.

Var man köper delar är beroende på vad man är ute efter. Det finns många företag som säljer orginaldelar till mustang. Men om man är ute efter mer specialdelar som hjulupphängning, kuggstångstyrning, trimdelar m.m. så får man söka på internet.
Jag vet inte hur många företag jag har handlat av sammanlagt men det ligger nog på runt 15st skulle jag tro. Jag har spenderat flera dagar sammanlagt i jakt på delar. Det har blivit många dyra telefonräkningar efter alla samtal med företag i USA. Jag har fortfarande inte alla delar för att bilen ska vara komplett, men snart så hoppas jag smile
Senast redigerat av mikeo (24 november 2009)

jabaär
103 Inlägg
24 november 2009
jag eee sååå avundsjuuuuk, såå himla fint och vilken skicklig kille=världsklass

827 Inlägg
25 november 2009
har inte kommenterat men har kollat igenom hela tråden minst 10ggr och nej ja tröttnar inte!!! respekt till dig

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

247 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
Blev lite jobbande på bilen i helgen. Tog inga bilder men nu är alla bromsrör dragna. Hydralkopplingen är helt klart och fungerar nu med pedalstället.
Skulle dra bränsleledning men kom inte så långt mer än att fästa upp bränslepump och regulator. Jag fick fel AN-kopplingar så jag kunde inte koppla ihop röret med pumpen sen hittade jag ingen rörbock som passade mitt rör. Så det får vänta till nästa helg. Då ska även motor o låda i bilen är det tänkt.

247 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
Vi började dagen med att skruva fast bromsservon, som nu äntligen är klar så att bromspedalen fungerar som den ska.
Sedan va det dags att dra fram bränsleledning fram till regulatorn.
http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/Eleanor%20Project/tn_IMG_9136.jpg

Nu är bromsledningarna också klara. Men måste höjja fästet till regulatorn, annars tar det i växellådan tur är att vi inte kapade av det exakt.

Så här ser nu motorn ut med nya aluminium pulleys. Det va ett helsike och få dit allt som det skulle. Det va inte många bultar som följde med kitet som passade utan här är många bultar som har fått bytas.
http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/Eleanor%20Project/tn_IMG_9132.jpg

Kopplingen på plats.
http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/Eleanor%20Project/tn_IMG_9134.jpg

Motorn på plats, är nog risk för elfläkten kommer slå i vattenpumpshjulet. Men får väl se hur det ska lösas senare.
http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/Eleanor%20Project/tn_IMG_9139.jpg

Men råkar kanske på att lossa motorn imorgon igen när växellådan ska dit. Kommer ihåg att det va svårt o få dit den förra gången när inte kopplingen va där. Kan nog bli svårare denna gången, hoppas att man inte får några repor på torpeden bara.

Hydralkopplingscylindern på växellådan, ska byta ut strapsen mot en fjäder wink
http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/Eleanor%20Project/tn_IMG_9140.jpg
Senast redigerat av mikeo (5 december 2009)

693 Inlägg
5 december 2009
ser fint ut, skoj när motorn är på plats!

2 373 Inlägg
5 december 2009
Ser grymt snyggt ut!!!
Är det inte lättare att lägga in motorn i bilen med lådan monterad vid motorn?

Häls. Hervas

247 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
audienergy skrev:
Ser grymt snyggt ut!!!
Är det inte lättare att lägga in motorn i bilen med lådan monterad vid motorn?

Jo det är det ju. Men förra gången motorn skulle i så lyckades vi inte att få i båda samtidigt. Oljetråget slog emot i plåten i mitten där fram. Det kommer nog bli lite krångligt o få dit växellådan imorgon, men det ska väl gå på något sätt.

2 373 Inlägg
5 december 2009
Det går men som du säger det är krångligt när man inte har bilen tillräckligt högt upp, jag hade det problemet när jag skulle sätta dit lådan. Lycka till smile

Häls. Hervas

Sök