Fälgar till VW Bubbla -72

mandarin
12 februari 2009 · 6 Inlägg

Jag sitter just nu och letar efter nya fälgar + däck inför sommaren till min VW Bubbla från 1972. Bilen är väldigt original än så länge, och är inte breddad eller liknande. Därför undrar jag om någon har koll på hur stora fälgar / däck jag kan sätta på utan att behöva fixa något.

jag ska byta bromsar, och även då byta bult mönstret... (så är det någon som har något tips på vart man kan köpa ett komplett kit för att byta från trumbroms till skivbroms runt om på en bubbla?)

Jag har kollat på ett par fälgar som är 7,5" - 17"
kan jag då sätta på däck som är 205/40 - 17  fram, eller kommer det bli svårt att styra då?
går det kanske att till och med få på 225/40 - 18 bak?

är helt förvirrad här inom däck världen. haha. och det är så svårt att veta när man inte har testat vad som funkar.

jätte tacksam för svar smile

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
12 februari 2009 · 311 Inlägg

Vilka däck o fälgar som passar din vw är svårt att säga på rak arm. Det finns många parametrar att ta hänsyn till, tex ET-mått, höjd, bredd mm mm. Sen måste ju allt få plats innanför hjulhuset. Gå in på www.meanbugs.com och kolla på deras forum, där kan du nog få svar på dina frågor.

mandarin
12 februari 2009 · 6 Inlägg

tack för svar smile
har kikat runt på meanbugs, men inte hittat någon info om just sånt.
frågade en kille tidigare, och han gissad epå att jag skulle kunna få på 7,5" som bredast, och 18" som störst. men jag ville gärna ha lite fler tips/svar, så att det inet är så att jag köper helt fel, och inser sen att det inte går att ha de jag vill.

mandarin
14 februari 2009 · 6 Inlägg

är det inte någon mer som har koll på gamla bubblor? smile

evilaudio
14 februari 2009 · 16 195 Inlägg

Tokken här på forumet vet ju en del.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
mandarin
16 februari 2009 · 6 Inlägg

tack för tipset smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang