3449
Sök

Hur besiktar ni era bilen om dom är "för" låga??

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Tänkte bara kolla hur ni gör på bilprovningen om dom är lååga när det är dags??

Tänkte på broms test och ja.. komma upp på rampen överhuvud taget smile

Mvh

5 089 Inlägg
22 februari 2009
Höjjer bilen förmodar jag att man gör ifall man inte enns kommer ner på bromsprovaren..

\Lindgren

Low is a lifestyle
956 Inlägg
22 februari 2009
Bra fråga.
men på 4wd bilar så mäter dom ju tjockleken på beläggen på t.ex bromsarna

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

1 853 Inlägg
22 februari 2009
kan tänka mig att dom flesta kollar upp vilka stationer i regionen som kan ta extremt låga bilar... så far man dit och testar...

men att fara in med en bil som inte kommer över farthindren är lite dumt... för kommer du inte upp på besiktnings bänken så blir du underkänd direkt...

kommer man över farthindren så kommer man även upp på besiktnings bänken...

/mvh soyd

4 586 Inlägg
22 februari 2009
I dom nya hallarna så kör man nästan rakt på lyften då den ligger nerbyggd i golvet.

jag ska själv åka in med låg bil. I värsta fall får du plocka av fronten det får en kompis göra på sin bmw e30
Senast redigerat av jorre83 (22 februari 2009)

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
22 februari 2009
Som dem andra redan har sagt så klarar du dig så länge du klarar av att åka över farthindren. Jag sänkte min rätt rejält förra året och åkte in och besiktiga med bilen sänkt.. dem sa inget om det.

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
SubbtIIMMY skrev:
Som dem andra redan har sagt så klarar du dig så länge du klarar av att åka över farthindren. Jag sänkte min rätt rejält förra året och åkte in och besiktiga med bilen sänkt.. dem sa inget om det.

Mvh
Tommie

Okej. men vi kommer inte över fart bulorna. men som en sa lite tidigare.

Vi har oxå hört att dom nya hallarna ska vara bättre för tex låga bilar?

646 Inlägg
22 februari 2009
Jag kom inte in på "bänken" bara å åka å skruva upp bilen lite å återkomma smile gick fint sen efter det lite skrap på fronten undertill men men smile

1 853 Inlägg
22 februari 2009
Dark_Angel skrev:

ring till en av dom nya hallarna och kolla så kan du ju säga vilken markfrigång du har så får du ju veta om det går vägen eller ej....

lycka till smile

/mvh soyd

4 586 Inlägg
22 februari 2009
soyd skrev:
Dark_Angel skrev:

ring till en av dom nya hallarna och kolla så kan du ju säga vilken markfrigång du har så får du ju veta om det går vägen eller ej....

lycka till smile

/mvh soyd

ringde till bilprovningen om just detta om markfrigång. Fick som svar att fjädrarna skulle sitta fast. men det är JUUUUU ett orginalchassi. Han fortsatte om att fjädrana skulle sitta fast samt att fjädringväg skulle finnas. Då sa jag tack för inget och la på

Går visst inte att ringa till hallarna som jag tänkte göra. Men har man lägre än 10cm så får man ta det lungt

Gränsen går vi 7cm men då har man änglavakt ifall det inte tar i någonstans
Senast redigerat av jorre83 (22 februari 2009)

Low is a lifestyle
956 Inlägg
22 februari 2009
det med farthinder tror inte jag är så sant. jag kommer överfart hinder med min. men inte över rullarna vid bromstest. sidokjolarna tar i.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

KHRacing
22 februari 2009
Geiros skrev:
Bra fråga.
men på 4wd bilar så mäter dom ju tjockleken på beläggen på t.ex bromsarna

Har besiktigad åtskilliga 4wd-bilar. aldrig ens hört talas om detta fenomen dock, jag vet att de gör alternativt bromsprov ute på vägen/parkeringen istället dock.

KHRacing
22 februari 2009
soyd skrev:
kan tänka mig att dom flesta kollar upp vilka stationer i regionen som kan ta extremt låga bilar... så far man dit och testar...

men att fara in med en bil som inte kommer över farthindren är lite dumt... för kommer du inte upp på besiktnings bänken så blir du underkänd direkt...

kommer man över farthindren så kommer man även upp på besiktnings bänken...

/mvh soyd

stämmer ej. Min gamla bil blev hängande på grenröret (sänkt 15cm) i bromstestaren.
bara & lyfta upp & gasa & sedan gick den inte upp på lyften heller, då hämtade de några 2m långa hårdgummidelar som låg vid väggen & lade under hjulen.

men jag kan ju ha fel....

Sök