2647
Sök

Torisionstavar.

43 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Hjälp mig! yikes

Skulle behöva en guide med bilder och text av någon som vet hur man sänker torisionstavar
på en crx -86 .

Mvh Kalle

4 682 Inlägg
10 mars 2009
skaffa dig en repartionshandbok å  kolla där.
rent allmänt så plockar man ut staven och vrider den, sen så justerar du in läget genom att lyfta upp/sänka ner hjulet och sedan vrida staven till det läge då den "ramlar i".

654 Inlägg
12 mars 2009
Knyyt skrev:
Hjälp mig! yikes

Skulle behöva en guide med bilder och text av någon som vet hur man sänker torisionstavar
på en crx -86 .

Mvh Kalle

Gå in på HPC och använd sökfunktionen.
Finns bilder och jätte bra beskrivning där i några trådar.

Hittar du inte så kan jag ev leta upp dom trådarna och posta här sen (om jag orkar).

12 086 Inlägg
12 mars 2009
Är inte torosionsstavarna oftast splinsade?
Alltså man drar ur dom vrider lite och trycker in dom igen?

43 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
Blida skrev:
Knyyt skrev:
Hjälp mig! yikes

på en crx -86 .

Mvh Kalle

Gå in på HPC och använd sökfunktionen.
Finns bilder och jätte bra beskrivning där i några trådar.

Hittar du inte så kan jag ev leta upp dom trådarna och posta här sen (om jag orkar).

Tack så mycket ! ska kolla där genast Mvh

43 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
Är inte torosionsstavarna oftast splinsade?
Alltså man drar ur dom vrider lite och trycker in dom igen?

har inte den blekaste , Har hört av andra att de ska vara jätte lätt att sänka , Att det ska gå på cirka 10 Minuter , och jag tror inted de tar 10 minuter om man ska plocka av dom och krångla , Har också hört att man bara ska skruva på någon slags ventil . Är väldigt vilsen just nu yikes

654 Inlägg
13 mars 2009
Har själv haft 2st gen2:or,minns jag rätt när jag sänkt dom så släpper du på muttern/bulten bakom "koppen" lite och sen sänker ned bilen så den står på önskad nivå.
Sen drar åt dom igen.

Som nämnt tidigare,ska se om ja hittar trådarna med bilderna i på HPC,där det står mer ingående om HUR man sänker GEN2 CRXer.

Mvh

P.S: har du hittat själv,säg till så jag slipper leta.

43 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Blida skrev:
Har själv haft 2st gen2:or,minns jag rätt när jag sänkt dom så släpper du på muttern/bulten bakom "koppen" lite och sen sänker ned bilen så den står på önskad nivå.
Sen drar åt dom igen.

Som nämnt tidigare,ska se om ja hittar trådarna med bilderna i på HPC,där det står mer ingående om HUR man sänker GEN2 CRXer.

Mvh

P.S: har du hittat själv,säg till så jag slipper leta.

Jag har letat för fullt och hittar verkligen inte , Är tacksam för din hjälp

Mvh

43 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Tack ska du ha för hjälpen!

Mvh:)

Sök