Update 28090718
Hade satt väckaren på halv tolv i hopp om att det skulle räcka, men när signalerna kom så ville helt enkelt inte kroppen upp..så jag sov ett par timmar längre. (kändes dock inte som att dessa extratimmar räckte dom heller..)
Men. Kom iväg..vad nu klockan var..till föräldrarna där "Beemern" skulle hjälpa till med svetsningen på bilen. (dealen för att han skulle få hålla till på hemgården var just att han skulle hjälpa mig medan han höll på med sitt..som sagt). Lite innan två var vi i alla fall igång för då kollade jag på klockan.
Hursomhelst. Nog blev bloggmaterial

[Taget 090718]*..nu ska skiten bort..*Inte bara "Te_wik" som har tråkig rost på sina bilar, jag har det också har det visat sig. Från att hålet "bara" var ett par centimeter långt och ett par centimeter högt till att det helt plötsligt skulle visa sig vara..ja..skitlångt

[Taget 090716]*Tidig bild på det lilla hålet..här ser man spackelkanten som någon tidigare ägare gjort längre in mot ryggstödet till..plåten var bara gjord av spackel..*
[Taget 090716]*..ännu en gammal bild..så här blev det efter första dagens svetsande. Ack så vackert..eller ja..*
[Taget 090718]*..fått tag i framskärmar av den äldre modellen. Köpt av "Beemern"..*
[Taget 090718]*..framblinkers av den äldre modellen..även dessa köpt av "Beemern"..*
[Taget 090718]*..och en frontplåt av del äldre modellen..köpt..ja hos "Beemern"..även den..*Så. Det går framåt faktiskt. För att få bukt med rosten måste det dock blästras. En kompis som jobbar på ett ställe där dom faktiskt kan blästra är kontaktad så det skall bli gjort så fort som möjligt.
Så. Hur ser det ut just nu om man skall sammanfatta?
Rosten: Skall blästras. Har kontaktat en kompis som skall blästra någon helg eller kväll.
Fronten: Skärmar och frontplåt införskaffat. Skall slipas och stökas med innan de skickas på lack.
Lackeringen: Måste vänta på att allt är klart. Skickar allt på samma gång. Har kanske en kontakt som kan lacka hemma eller på jobbet, dvs billigare.
Toppen och kammen: Har pratat med en "kunnig" om vad man kan göra för att den skall utnyttjas. Ska kontakta ett företag som slipar kammar med mera och diskutera vad exakt man kan göra, dels så budgeten tillåter det men också så man själv blir nöjd över resultatet. Angående toppen så har jag eventuellt en kontakt som kan plana den billigt..
Det var allt för idag