Dörrhandtag volvo 740 krånglar/tar längst in(fel hittat)

oppe_tallbarr
24 mars 2009 · 435 Inlägg

har en volvo 740 å bakre dörrhandtagen tar längst in å ibland får man inte upp dörren så man lär öppna innefrån.äre handtagen som har börja blitt dåliga eller äre låskistan som börjar bli slut?men när dörren hamnar i dedära mellanläget då gåre hur bra som hälst att öppna dörren är nog bara när de går tungt de inte vill har även börjat krångla fram lite ibland

har nu hitatt ett fel låser man å låser upp så går inte pinnen(den som sitter vid rutan) upp helt så man får hjälpa till å dra i den då låter de från dörrkistan å de går att öpnna utifrån.kan de va centrallåsmotorn som inte orkar låsa upp helt eller äre dörkistan de är fel på? är ju så mycke plåt iväg så de är ju svårt å se lär ju riva bart allt ting typ

Senast redigerat av oppe_tallbarr (26 mars 2009)

johan740_89
24 mars 2009 · 367 Inlägg

prova att trycka in dörren när du ska öppna!!!! eller prova att byta handtagen sitter med två tior och en sjärnskruv!!!!!

Suzuki Sj413 samurai "Zook" (1985)
Mitsubishi Pajero "Toyo Tires" (2010)
Skumtomten
24 mars 2009 · 36 Inlägg

eller pröva och smörja upp dom, det gjorde jag med mina då dom var lite sega och svåra att öppna, bara spruta in smörjmedel överallt och öppna och stänga typ tusen gånger så kan det gå.

lechen_volvo
24 mars 2009 · 54 Inlägg

Eller så plockar man bort dörrsidan och spänner armen som går till handataget, plastbussningarna brukar bli slitna m.m.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
24 mars 2009 · 5 650 Inlägg

så där va mitt dörrhandtag med tills en varmsommar dag då fick de för sig och gå av bara byta handtag bara ta 1 från en 740/940 på skroten går nog inte mer på än 100ring bytt på 1n pisskvart om inte saker ska strulas och jävlas

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
oppe_tallbarr
26 mars 2009 · 435 Inlägg

upp

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang