VAG's kända Sjukdom! Passat 1.8 -98

Demha-Jap
26 mars 2009 · 52 Inlägg

racefan skrev:
nej jag kör mycket med min passat typ 6000 mil om året.sänkt 35 mm alltid 17 tum året runt o bytt nu o då rullade dom länkarmarna ca 10500 mil. va nån billig som jag köpte. ca 1900 kr för hela kittet.
autodelar i gbg har prisvärda o fastone.se har förstärkta.
Nu är dom så billiga kitten så ser det inte som ett prob om man kör 18 mån med dom.

Imponerande! Ha ha .. Du lyfter mitt hopp ett snäpp, men dock det som sänker det är ju att det alltid kommer att existera  det så kallade individen som gör allas fall unikt. tongue

Vart köpte du ditt kitt, var dem också förstärkta i ditt fall? big_smile

Demha-Jap
26 mars 2009 · 52 Inlägg

Sarge skrev:
Vi är inne på Passat nr 3 nu, det är bara en som har haft det här problemet. Det uppträder oftast på de tidigare årsmodellerna, en 99:a i mitt fall. Passat nr 2 (-01) har rullat 12'000 utan problem, nr 3 (-04) har gått 30'000 utan att spindelleder/länkarmar har gett sig. Så byter man skiten till någorlunda bra grejer, dvs inte det billigaste man hittar, så borde det hålla ett bra tag.

Finner det klokt att isåfall vid ett och samma byte att byta alla bärarmar. Men hur skildrar man mellan skiten och kvaliten i den här soppan? Några källor som redan är betygsatta där man kanske bör köpa sitt kitt ifrån?

racefan
27 mars 2009 · 1 059 Inlägg

fastone.se kit är bra. funkar på rs4 som e tyngre o går lite bana så det ska hålla.
Tror han har det på hyllan.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Sarge
27 mars 2009 · 2 337 Inlägg

Demha-Jap skrev:

Sarge skrev:
Vi är inne på Passat nr 3 nu, det är bara en som har haft det här problemet. Det uppträder oftast på de tidigare årsmodellerna, en 99:a i mitt fall. Passat nr 2 (-01) har rullat 12'000 utan problem, nr 3 (-04) har gått 30'000 utan att spindelleder/länkarmar har gett sig. Så byter man skiten till någorlunda bra grejer, dvs inte det billigaste man hittar, så borde det hålla ett bra tag.

Finner det klokt att isåfall vid ett och samma byte att byta alla bärarmar. Men hur skildrar man mellan skiten och kvaliten i den här soppan? Några källor som redan är betygsatta där man kanske bör köpa sitt kitt ifrån?

Det kanske låter lite motsägelsefullt eftersom det är originaldelarna som brister i kvalitet, men jag bytte på märkesverkstad (eftersom jag antog att de hade förbättrat prylarna). Bilen rullade resterande 12'000 mil i vår ägo utan problem. Det är ju iofs inte gratis direkt, men bekvämt.

Senast redigerat av Sarge (27 mars 2009)

Jiimpa
3 april 2009 · 767 Inlägg

Snackar av egen erfarnhet. Förra ägeren av bilen bytte på vag verkstad efter besiktningen förra året och även det här året fick jag byta 2 spindelleder. Har även en polare som fått byta sina så det är väldigt vanligt på dom tidiga passaterna tyvärr:/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang