3596
Sök

Sänkning mercedes har det blivit fel??

3 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
--------------------------------------------------------------------------------

Tänte höra mig för sänkte min slk för en vecka sedan blev kanon den är jämn o fin men den är lite lägre på höger sida bak jämfört med vänster bak,högra sidan är lite mer "satt  än den vänstra,inget man tänker direkt på om man inte går och synar.

Är detta något som ska kompensera när man sitter i bilen så blir den ju jämnare i bak? tänkte bara kolla om nån här har en aning?detta är på plan mark ingen handbroms i tacksam för svar

Ps är HR 40/40 SATS BARA FJÄDRARNA SOM ÄR BYTTA

MvH
Senast redigerat av micke77 (30 mars 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 mars 2009
Ja har du inte bytt dämpare med så kan det nog helt enkelt vara så att dämparna på ena sidan är mer sletna.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 mars 2009
Har du förresten kollat så att alla fjädrar är riktigt "nere"  ??

Det finns väl fjäderskålar med ett stopp där fjädern ska ta i, kollat runtom så att alla fjädrar är vid stoppet ?

Om någon fjäder inte skulle vara det så skulle ju det också kasnke kunna göra att bilen blir ojämn.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

3 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Tjena nej inte kollat det, kanske är det så då att den inte kommit ner helt på vänster sida (förar sidan) känner man med handen vid skärmkanterna vänster resp.höger så är den ju klart mer "satt höger bak

En bekant hade likvärdigt på sin m3a den va lite lägre höger bak o fick svaret att det skulle va så iomed att den jämnas ut när man sitter i bilen dock ingen aning
Senast redigerat av micke77 (30 mars 2009)

Sök