4402
Sök

Nybörjare på sänkning

218 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
Tjena

kan ingenting om sänkning av bilar. Enda erfarenheten va då jag hade en fabriksänkt mercsa w202.
Är bra sugen på att sänka min avensis med sänkfjädrar från danmobility http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1226671635
Nu med standrad fjädrar och dämpare så sjunker den folk i baksätet. Är väl mer komfort inriktning på de än sport hehe smile

Hur blir de med sänkfjädrar. Sjunker den lika mycke då med folk i eller är sänkfrädrar hårdare?
Sänker för syns skull men den lär ju kunnas köra då jag ofta har tre passagerare med i bilen.
Tipps och synpunter är trevligt att få. Har ej ekonomin för coilover btw

Tack på förhand !

//Jens

1 585 Inlägg
9 april 2009
Om du inte vill att bilen ska sjunka ihop när det sätter sig folk i bilen, Ska du köpa hårdare stötdämpare. Sen kan du ha sänkningssats på det också. Kan rekomendera att köpa ett komplett väghållningskit med 4st stötdämpare och 4st fjädrar. Så kommer det nog bli bra smile Dock kan det bli lite stötigare osv när man kör men inget jag tycker är speciellt irriterande. Men en del tycker inte om det:P Om du bara byter fjädrar tror jag inte det blir så jätte stor skillnad, mer än att bilen blir lägre. Den kommer antagligen att sjunka ihopa lika mycket. När det sätter sig massa folk i bilen.
Jag har aldrig prövat att bara sänka bilen med bara sänkfjädrar, utan har alltid köpt väghållningskit. Så det får någon annan svara på hur det är i så fall wink
Senast redigerat av Jolle87 (9 april 2009)

218 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Om du inte vill att bilen ska sjunka ihop när det sätter sig folk i bilen, Ska du köpa hårdare stötdämpare. Sen kan du ha sänkningssats på det också. Kan rekomendera att köpa ett komplett väghållningskit med 4st stötdämpare och 4st fjädrar. Så kommer det nog bli bra smile Dock kan det bli lite stötigare osv när man kör men inget jag tycker är speciellt irriterande. Men en del tycker inte om det:P Om du bara byter fjädrar tror jag inte det blir så jätte stor skillnad, mer än att bilen blir lägre. Den kommer antagligen att sjunka ihopa lika mycket. När det sätter sig massa folk i bilen.
Jag har aldrig prövat att bara sänka bilen med bara sänkfjädrar, utan har alltid köpt väghållningskit. Så det får någon annan svara på hur det är i så fall wink

oki tackar för svaren !

218 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
någon annan som kan berätta hur de blir med sänkfjädrar???

218 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
16 april 2009
Sänker du för mycket och sedan kör för fort på farthinder eller i gupp så tar det inte lång tid innan du spränger original dämparna. Rek max 40mm sänkning.

Annars fungerar sänkfjädrar mkt bra, är ju helt klar skillnad mot standard fjädrar. Men jag skulle lägga några hundra lappar extra på ett märke som TEIN, Megan, H&R mfl...

Glöm inte att sätta på lågprofil däck (40-50) och lätta fälgar, gör en stor skillnad på vägkänsla och "ratt respons".

Alla trimmar sina bilar men glömmer bort bromsar och väghållning.... ^^

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

218 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
supersupra87 skrev:
Sänker du för mycket och sedan kör för fort på farthinder eller i gupp så tar det inte lång tid innan du spränger original dämparna. Rek max 40mm sänkning.

Annars fungerar sänkfjädrar mkt bra, är ju helt klar skillnad mot standard fjädrar. Men jag skulle lägga några hundra lappar extra på ett märke som TEIN, Megan, H&R mfl...

Glöm inte att sätta på lågprofil däck (40-50) och lätta fälgar, gör en stor skillnad på vägkänsla och "ratt respons".

Alla trimmar sina bilar men glömmer bort bromsar och väghållning.... ^^

åfan man kan spränga dom. Rck n roll !

har 17" med 40 profil

vars finns dessa fjädrar du rekomenderar?

Sök