Kamremshaveri: S40 t4 -98

bemve Kyltekniker
10 april 2009 · 166 Inlägg

Tjenare. Idag när jag var ute blev motorn kraftlöst och dog. Det lät inte jättemycket som jag trodde att kamremshaveri gjorde. Nu till min fråga, tror ni att toppen har klarat sig? Det bästa är ju om bara ventilerna gått. Hur är det med dessa motorer? Är det skroten som gäller? Vad tror ni ventiler kostar att köpa, och eventuellt en topp?

Remmen var från 2006 och hade rullat 7000 mil.

Väldigt tacksam för svar.

Senast redigerat av bemve (10 april 2009)

Rand
10 april 2009 · 1 024 Inlägg

plocka av toppen å kolla!

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
bemve Kyltekniker
10 april 2009 · 166 Inlägg

Ni är inte till så mycket hjälp smile

torpis Forummoderator
11 april 2009 · 10 572 Inlägg

Dansken- skrev:

bemve skrev:
Ni är inte till så mycket hjälp smile

Nja, men vi försöker ;-)
Tycker där är två bra förslag här. Låta några som har koll kolla, eller kolla själv.

Exakt!  hur skall vi kunna veta vad som hänt om du eller en firma inte lyfter på toppen? det hjälper ju inte att gissa. och det hjälper ju inte om nån skriver ihop en historia om att det är nog ingen fara bara att kroka på en ny rem.  sen visar det sig att alla ventiler är krökta ändå.  eller hur?!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
bemve Kyltekniker
11 april 2009 · 166 Inlägg

Då lyfter jag toppen då. Ska bara äta lite smörgåsar :] Kommer med resultat senare om någon är intresserad.

jocke_volvo740
11 april 2009 · 58 Inlägg

bemve skrev:
Då lyfter jag toppen då. Ska bara äta lite smörgåsar :] Kommer med resultat senare om någon är intresserad.

jag kommer ner te göteborg imorgon emil, då hjälper jag dig smile behöver ändå åka ner för å hämta körkortet å allt som jag glömde ^^tongue

bemve Kyltekniker
11 april 2009 · 166 Inlägg

jocke_volvo740 skrev:

bemve skrev:
Då lyfter jag toppen då. Ska bara äta lite smörgåsar :] Kommer med resultat senare om någon är intresserad.

jag kommer ner te göteborg imorgon emil, då hjälper jag dig smile behöver ändå åka ner för å hämta körkortet å allt som jag glömde ^^tongue

Gött amigo!

jocke_volvo740
11 april 2009 · 58 Inlägg

å sen så kollar vi efter en bättre beggad topp om d nu ser illa ut, tyvärr så e vitmotorer kass på å klara kamremshaveri ( fast du kan ha tur ) mååste finnas en hel del toppar på blocket?

bemve Kyltekniker
11 april 2009 · 166 Inlägg

jocke_volvo740 skrev:
å sen så kollar vi efter en bättre beggad topp om d nu ser illa ut, tyvärr så e vitmotorer kass på å klara kamremshaveri ( fast du kan ha tur ) mååste finnas en hel del toppar på blocket?

Detta fixar jag inte. Blir ny bil. e34 520 eller 940ltt =>

jocke_volvo740
11 april 2009 · 58 Inlägg

940, finns inte en enda anledning te vrf du skulle välja  bmwn framför 940n, aja ring mig sen.

Evil_90 +Uppfinnare+
11 april 2009 · 643 Inlägg

de va väl inte längesen du fick en krökt vevstake med eller??

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
macadam
14 april 2009 · 17 Inlägg

Har en topp från B4204T2, d.v.s årsmodell 2000. Flödar lite bättre än fas1 (98-99) och har mekaniska tryckare istället för hydrauliska.
Det som talar emot den är 20.000mil men den drog inte en droppe olja så den är i fint skick ändå.
1200:- ? Passar helt plug'n'play.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang