4253
Sök

Kan det vibrera av en dålig styrled

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
Kan det vibrera vid gaspådrag om en styrled är glapp?
Gäller en v70n...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

1 814 Inlägg
12 april 2009
Allt som är glappt eller löst kan ge vibrationer, så svaret är mest troligen ja på din fråga.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
12 april 2009
Är de bara vid gaspådrag de vibrerar?
isåfall tycker ja de låter som drivknut/drivaxel eller nåt sånt som är dåligt.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Bara vid gaspådrag... Över hundra så börjar ratten att skaka...
Hur vet jag om inre drivknuten är paj och drivaxeln?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

4 586 Inlägg
21 april 2009
Har samma problem har du kollat dina motorfästen?

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
är ej något fel på fälgarna eller däcken!

Snål gnällspik
402 Inlägg
22 april 2009
Om drivknuten är paj så hörs det tydligt ett knakande om du kör sakta och med fullt rattutslag -typ u-sväng.

Men vibrerande vid acceleration låter med som kassa undre länkarmar -typiskt på 850/S/V70 som gått långt. Drar den åt något håll eller känns 'vinglig' när man bromsar hårt också så säger jag definitvt undre länkarmar (ja egentligen bussningarna i länkarmarna men man brukar oftast byta hela länkarmen)
Kolla först hjulbultarna dock- kan skruva upp sig om lättmetallfälgar.

Volvo S80 2,9.

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
perzy skrev:
Om drivknuten är paj så hörs det tydligt ett knakande om du kör sakta och med fullt rattutslag -typ u-sväng.

Men vibrerande vid acceleration låter med som kassa undre länkarmar -typiskt på 850/S/V70 som gått långt. Drar den åt något håll eller känns 'vinglig' när man bromsar hårt också så säger jag definitvt undre länkarmar (ja egentligen bussningarna i länkarmarna men man brukar oftast byta hela länkarmen)
Kolla först hjulbultarna dock- kan skruva upp sig om lättmetallfälgar.

har bytt båda länkarmarna, så nu är det bara fjädrarna,fjäderbenslageret och styrleden som ska bytas...hoppas att det försvinner

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
22 april 2009
om det börjar vibrera i ratten vid en viss hastighet så är det obalans i framhjulen.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

Sök