2777
Sök

Sänkningsats saab 900!

655 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Hej! har tänkt sänka bilen, och har tittat lite på ge motorsports sida. Men undrar om det kan räcka att byta fjädrar?  Eller måste ja byta dämparna också?

Smålänning
7 887 Inlägg
13 april 2009
Vilken bil? Antar att det är NG:n i din profil...

Nej, du behöver itne byta stötdämpare också, men för att sänkningen ska göra nån nytta set till väghållningne så bör du göra det också smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Allt i allo
358 Inlägg
13 april 2009
skaffa ett par geoa dämpare. och sen fram med vinkelslipen och kapa ett par varv så får du gött stuk. sen för att inte farbror besiktningstekniker ska gnälla sönder öronen på dej snor du ihop dom med fjädertallriken med ett par slangklämmor. funkar bäst och man åker bra gött;)

De é nice !

655 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
okejokej! Kommer den bli väldigt stötig annars eller? kan ju börja att köpa fjädrarna, är rädd att de kommer ta i.

655 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Ramneborg skrev:
skaffa ett par geoa dämpare. och sen fram med vinkelslipen och kapa ett par varv så får du gött stuk. sen för att inte farbror besiktningstekniker ska gnälla sönder öronen på dej snor du ihop dom med fjädertallriken med ett par slangklämmor. funkar bäst och man åker bra gött;)

Neej du, det är ingen volvo;)

Turbo260
14 april 2009
Jag har originala dämpare på min, med Mekonomens sänkfjädersats. kostar runt 2000:- och bilen blev självklart lägre, men nu när dämparna börjar bli dåliga, så är den svagt gungig, men greppet är ändå bra.

2 164 Inlägg
14 april 2009
Man byter alltid dämpare och fjädrar samtidigt.
De blir alltid bäst så-

MVH

155 Inlägg
17 april 2009
Jag har just monterat min sänksats.
Blev grymt mycket bättre både utseende & kör mässigt.
Blev en helt annan bil ju.

Kolla in bilen + sänksatsen.
Den är köpt på www.tillbilen.se

Jag har hellre AIDS än kör Volvo

655 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Spindeln_Gbg skrev:
Jag har just monterat min sänksats.
Blev grymt mycket bättre både utseende & kör mässigt.
Blev en helt annan bil ju.

Kolla in bilen + sänksatsen.
Den är köpt på www.tillbilen.se

Okej! men bytta du bara fjädrar alltså? inte dämpare? blev den inte stötig isf?

Sök