4514
Sök

Ställbara coilovers - var hittar man sådant ?

Professionell amatör
451 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Jag undrar var man kan få tag på ställbara coilovers till bl a Audi 100 c4, undrar väl lite generellt till andra bilar också, och har letat igenom alla trådar jag hittade som kunde ge något men icke.. Så var hittar man olika alternativ, finns det ens några till "äldre" bilar ? Kanske fler som letar ?

Vad kostar såna förresten ? Vad säger SBP och blåbären ? Tack på förhand !
Senast redigerat av Grimling (14 april 2009)

AUDI - Four rings to rule them all

Med.lem
3 759 Inlägg
14 april 2009
Grimling skrev:
Jag undrar var man kan få tag på ställbara coilovers till bl a Audi 100 c4, undrar väl lite generellt till andra bilar också, och har letat igenom alla trådar jag hittade som kunde ge något men icke.. Så var hittar man olika alternativ, finns det ens några till "äldre" bilar ? Kanske fler som letar ?

Vad kostar såna förresten ? Vad säger SBP och blåbären ? Tack på förhand !

Gav inte google några svar?

Jag fick massa träffar smile

http://www.google.se/search?hl=sv&q … %3Dlang_sv

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Professionell amatör
451 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Jo förvisso men det gav ju inga vettiga svar direkt.. Är alla ställbara dyra ? Jag vill bara kunna få ner framänden lite till, i bak så duger sänkningssatsen fint..

OEM <3
6 957 Inlägg
14 april 2009
Grimling skrev:
Jo förvisso men det gav ju inga vettiga svar direkt.. Är alla ställbara dyra ? Jag vill bara kunna få ner framänden lite till, i bak så duger sänkningssatsen fint..

Kan kosta en del, det är väl lite beroende på vad och vart man köper.
Sen är väl inte coilovers till Audi 100 C4  det vanligaste.

Går nog att få från 3500kr och uppåt..

Sen finns det nog billigare i Tyskland.

OEM <3

Professionell amatör
451 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Tjena Björk ^^ nää det är ju inte vanligt med nånting till 100 c4 verkar det som.. Aja det bli väl att leta i Tyskland IGEN då, har ju redan fått skaffa massa grejer därifrån xD

OEM <3
6 957 Inlägg
14 april 2009
Grimling skrev:
Tjena Björk ^^ nää det är ju inte vanligt med nånting till 100 c4 verkar det som.. Aja det bli väl att leta i Tyskland IGEN då, har ju redan fått skaffa massa grejer därifrån xD

Tror fan det blir lättast och BILLIGAST om inget annat tongue Tkr de bara verkar vara dyrare med
delar till Audi ju äldre dom blir.

OEM <3

2 337 Inlägg
14 april 2009
http://www.oclbrorssons.se/17645_SE.pdf

Sen är väl i princip alla coilovers ställbara nuförtiden.

654 Inlägg
14 april 2009
Priset avgörs beroende på hur pass ställbara ben du vill ha.
Ska du ha höjd-hårdhet-rebouns mm så är det DYRT, ska du bara ha höjd så är det inte så blodigt.

I ditt fall om du bara vill ha ned framvagnen lite mer så ser jag inte riktigt meningen med Coilovers,skulle snarare tipsa dig om att fimpa lite mer på befintlig fjäder.
Alt skaffa Coil-sleeves även om dessa inte är nått egentligt bra alternativ då man vanligen plågar sönder original dämparen snart.

I tyskland så har du mängder med grejer till Audi,även C4an.
Kolla tyska Ebay så hittar du garanterat vad du söker efter.

Supraman
2 300 Inlägg
14 april 2009
ska du bara ha ner fraändan e liten bit kan man värma lite på mitten av fjädern ele kapa lite.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök