4916
Sök

Sänkning Honda civic

115 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Hade tänkt sänka racerbilen nu, en är lite kluven på vad man ska ha.
Killen innan har kapat fjädrarna så nu är den toklåg bak, men desto mindre fram, dock fortfarande låg..
Men den tar i ibland i fartgupp, plus att om man ger fullt rattutslag så tar däcken i skärmarna fram.

Är detta pga. att han bara har kapat fjädrarna så att dom fortfarande är för mjuka, eller kan även dämparna ha gått hårt åt så att dom är slut?

http://www.nipotrading.se/shop/product_ … ts_id=1700

hittade dessa, och blev lite sugen, men vet i fan hur det funkar riktigt, känns lite som en "B-modell" men har ingen erfarenhet utav ställbara dämpare på detta viset ..
Är det kanske bättre att köpa vanliga (t.ex. H&R) som endast sänker sina 35-40 mm och inte är ställbara?

Just nu är inte nya dämpare något alternativ, utan är egentligen bara fjädrar jag vill ha, dämpare kommer senare sen, men om dom nuvarande är slut som jag lär märka så småningom så kanske det är bättre att köra orginal dämpare så länge och sen sätta på ett helt kit?

Tack för svar!

Supraman
2 300 Inlägg
16 april 2009
om jag vore du skulle jag spara och köpa coilovers

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök