6583
Sök

Vilken Audi låda (quattro) passar på G60?

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
Tjena!

Har fått för mig att de borde finnas någon audi låda som passar på G60, tänkte mest på vissa audi 80-90 kanske

Mvh Markus

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Ingen som har nån aning ? smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

1 291 Inlägg
27 april 2009
Måste vara ett påhitt eller att någon använt det på en redigt ombyggd corrado.
Tänk på att audin har raktställd motor och corradon har tvärställd vilket gör att deras växellådskonstruktioner är totalt olika.

Fattig student
1 282 Inlägg
27 april 2009
Det ska ju i princip samma motorblock från vw:s 1,6 liters maskiner till audins 2,0.. Borde finnas nån låda som passar.. Det är ju ganska vanligt att ta audins 2 liters block golfens gti topp från 1,8 liters 8 ventilare..
Jag hittade receptet på ett sånt bygge på gti klubbens forum..
Kolla där med för där finns många som är riktigt kunniga i ämnet..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
MattiasH skrev:
Tänk på att audin har raktställd motor och corradon har tvärställd vilket gör att deras växellådskonstruktioner är totalt olika.

men altså bara att lådan passar på motorn smile för ja vet att man måste genomföra mycket plåtarbete tongue

har alla audis rakställda motorer? vw har ju syncro lådan men den håller ju inte för så mycket...

----->Strippen S2<-----

VCRACING

1 291 Inlägg
27 april 2009
sjovold skrev:
MattiasH skrev:

men altså bara att lådan passar på motorn smile för ja vet att man måste genomföra mycket plåtarbete tongue

har alla audis rakställda motorer? vw har ju syncro lådan men den håller ju inte för så mycket...

Tänkte bara på om du skulle stoppa den rakt ner i corradon, men har du tänkt rakställa motorn så är det ju en annan femma. Kan däremot inte svara på om motorn passar mot lådan.
Dom audibilar du räknat upp har rakställd motor som tyvärr har hela motorn framför framaxeln vilket ju inte alls är bra för viktfördelningen. Däremot verkar växellådorna och centerdiffen vara toppen.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
MattiasH skrev:
Tänkte bara på om du skulle stoppa den rakt ner i corradon, men har du tänkt rakställa motorn så är det ju en annan femma. Kan däremot inte svara på om motorn passar mot lådan.
Dom audibilar du räknat upp har rakställd motor som tyvärr har hela motorn framför framaxeln vilket ju inte alls är bra för viktfördelningen. Däremot verkar växellådorna och centerdiffen vara toppen.

aha hmm men finns de någon audi quattro med tvärställd motor då?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

1 291 Inlägg
28 april 2009
sjovold skrev:
MattiasH skrev:

aha hmm men finns de någon audi quattro med tvärställd motor då?

Jag kan audi dåligt men A3 quattro ska ha tvärställd motor.
Däremot kanske det inte är så dumt och bygga för längsmonterad motor med tanke på att du bara ska ha 3 cylindrar framåt och lådor finns det gott om för inte allt för stora pengar.

Sök