Volvo 740 Styrväxel, information om borttagning

snapshot
21 april 2009 · 908 Inlägg

Hej!

Ska montera bort styrväxeln som sitter på min 740 (-86) på torsdag och vill göra det snabbt och lätt..

Vad ska lossas ? Är det krångligt att komma åt ?
Måste jag lyfta bilen för att få ur den ?
Hur kan jag se på den om den är skrot ?
Är 200 ett vettigt pris att ta för den ?

Tack på förhand smile

Senast redigerat av Beckstroem (21 april 2009)

snapshot
21 april 2009 · 908 Inlägg

nehej sad

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 april 2009 · 13 816 Inlägg

hissa upp och skuva loss svårare är det inte

den sitter med 2skruvar som är genomgånde genom framvagnsbalken sen sitter slangarna fast på några ställen och p-ändarna måste släppas från fjäderbenen
men det är inget direkt att tänka på
jag personligen skulle ta med servopump och kärlet ner så slipper man allt kladd där under
fast då kanske man måste släppa hela balken
jag har alltid monterat ner framvagnen isamband med byte av styrväxel..
har alltid krokiga sånna sad

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
SPC_Bulow Volvo 740ft -90
22 april 2009 · 26 Inlägg

det är inte så svårt ska du sälja den?? om du ska det så tycker jag att 500 är bättre det är jävligt billigt med 200...
det är 2st bultar en på varje sida på insidan av navet.. sen är det 2 st igenomgående 13 hylsa och 1 st ring ryckel. (standard att den är rostiga som fan...) sen är det 4 st i en skydds plåt i mitten av fram vags balken och sen är det en på ratt sången är 13 eller 12.. sen är det bara 2 rör sen dra ner den inte alls svårt tar typ 15 min om man gjort det annars lite längre.. smile

If assholes could fly. This place would be an airport
snapshot
22 april 2009 · 908 Inlägg

aa som sagt har jag inte gjort det förr och jag har redan gjort upp priset med köparen dock. För att göra det som enklast för mej är att montera av hela framvagnen ? Har ingen lust med det då jag ska ur med styrväxeln och vxllådan sen ska bilen till skroten. tack för alla tips förresten smile

SPC_Bulow Volvo 740ft -90
23 april 2009 · 26 Inlägg

det rä ju helt upp till dig jag hade ju inte rivit hela fram vagnen det e ju fan bara jobbigt.. tongue

If assholes could fly. This place would be an airport
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang