Beror på hur mycke insugsljud från turbon du vill ha.
Har ju öppet filter på 9-5an, o kommer byta tillbaka så fort jag får tummen ur o beställer ett insatsfilter. Men eftersom de e ett steg 1 så ska nog original hänga med i matchen.
Speedparts vill väl stoppa i insats/öppet filter på steg 2 väl.
Vore jag dig skulle jag köpa Maptuns nya insatsfilter i orgbruk. Vi har gjort lite före och efter bromsningar på min bil med både insatsfilter och Open air kit.
Instatsfiltret var helt klart att föredra. Finare kurvor och gav lite mer effekt!
original filtret räcker till 300 hk så de e nog lugnt. men kör på öppet, de låter lite ballare
Aha, aja får bli ett annat endå, precis som du säger så låter det ballare
Rallyhalle skrev:
Beror på hur mycke insugsljud från turbon du vill ha.
Har ju öppet filter på 9-5an, o kommer byta tillbaka så fort jag får tummen ur o beställer ett insatsfilter. Men eftersom de e ett steg 1 så ska nog original hänga med i matchen.
Speedparts vill väl stoppa i insats/öppet filter på steg 2 väl.
Speedparts vill ha J/R filter redan på steg 1, men varför ska du ha insattsfilter istället? snällare mot LMM eller? Öppet låter ju mera, men är det hörbart mer än insatts?
Vad skulle du/ni rekomendera till min, den har ju inte LMM
Det är märkbar skillnad, viner som fan så fort man trycker på gasen. Apstörigt tycker jag, men 9-5an går ju som pendlarbil så den vill jag ju ha bekväm. Och turbovin e bara irreterande Därför ska jag byta till insatsfilter eftersom luftburken dämpar de ljudet.
Ska gröna gå som pendlarbil sen eller vad är syftet me den?? Det är väl de som jag tycker avgör om man ska ha öppet eller inte.
Aha, ja, den kommer ju vara lite av en pendlar bil, men endå inte, då vita måste få lite saker innan jag kan byta motor... Men öppet filter låter ju lite gott ska tänka på det
härlig med lite diskutioner här tycker sj att du ska ha öppet filter som jag btw sitter nu o kollar runt på lite saker som ska göras i januari o vad som ska köpas. blir en he del av varje
Aha, ja, den kommer ju vara lite av en pendlar bil, men endå inte, då vita måste få lite saker innan jag kan byta motor... Men öppet filter låter ju lite gott ska tänka på det
jag hade ett Sparco filter och ett ITG Tri-Foam filter med 4 "anslutningar... funka kanoners!
Det går bara bra! idag, klockan är ju 12min över 12, så det blir ju idag så kommer det en uppdatering på lite som jag gjort. Sedan kommer jag även o hämta ut steg1 på fredag, så då ska MV vara monterad och klar.
Bakslag, bilen starta inte med nytt chip.. ska testa med OLW eller estrella senare nejdå, men bakslag iaf, boxen har VSS (startspärr på dom som inte vet) så jag måste omprogrammera den ......