4255
Sök

Diff broms volvo 240

Defloratör.
641 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
hej

har fått för mig att nästan alla nyare volvo 245 med automatlåda har diffbroms stämmer detta?

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

4 001 Inlägg
12 maj 2009
nej

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Defloratör.
641 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
finns det nån 240 med diff monterad från fabrik?

4 001 Inlägg
12 maj 2009
en del ambulanser och några av televerkets bilar men jag tror inte att det var några till den privata marknaden med diffbroms.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Mr White
1 072 Inlägg
12 maj 2009
Vattenfalls 245 brukar ha de..Lika på dom oraga televerkarna.

Defloratör.
641 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
en del ambulanser och några av televerkets bilar men jag tror inte att det var några till den privata marknaden med diffbroms.

en polare köpte en 88 atomat som en gubbe köpt ny med diffbroms

4 001 Inlägg
12 maj 2009
nitrox skrev:
kolvas skrev:

då hade du ju redan svaret på din fråga så varför ställa den?

man kanske kunde få det som tillval men jag har aldrig sett någon som haft det original iaf. och aldrig hört om någon heller förutom ambulans & televerkets.

Defloratör.
641 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
nitrox skrev:
kolvas skrev:

då hade du ju redan svaret på din fråga så varför ställa den?

man kanske kunde få det som tillval men jag har aldrig sett någon som haft det original iaf. och aldrig hört om någon heller förutom ambulans & televerkets.

det var just därför jag frågade om alla har det eller bara om det var ett tillval.

Darth Vader
1 644 Inlägg
12 maj 2009
Vilka diffklumpar kan man slänga i en bakaxel på en 244 GLT ifrån 88a ?

Braaaaap?

4 001 Inlägg
12 maj 2009
de flesta, DANA, Torsen, SF, Aussie Locker eller Sellholm, lite vad man känner för.
Dana håller inte så jättebra, ca 250 hk sen börjar det bli problem, väldigt vanlig inom rally/racing men inte så många som bygger nytt sätter i en sådan
Torsen har jag aldrig använt men har sett den på rally/racing-bilar
SF är den bästa jag vet om iaf, sitter på en hel del rally/racing-bilar
Sellholm är nästan lika bra som SF men den diffar inte när man backar eller 2-hjular, vanligare än SF i rally/racing
Aussie Locker har jag inte heller använt och aldrig hört talas om att någon som kör rally eller racing använder

Sök