3828
Sök

Fälgar hugger i -problem

Jävel
2 018 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Hejhej.

Jag har satt på 18" Orobica V fälgar på min Volvo 945. jag har även satt på en sänkningsats o nya dämpare.
Nu är de så att jag tyckte bilen såg hög ut o ville sänka den mer, men idag när den kördes med husvagn och massa saker i bagaget så högg de i, i bak som aldrig förr. Så innerskärmen måste bort o fälgen måste in, det är inge större problem eftersom att det sitter en spacer man kan ta bort där.
Men fram.. där sitter fälgen också långt ut men om jag tar bort spacern hugger det i fjäderbenet, någon som har något tips? är det dyrt/svårt attt valsa skärmkanter?
Någon annan lösning ?

Mvh: Plankpojk

https://www1.garaget.org/gallery/archive/75258/658358_ztoe2e.jpg

You got to risk it, to get the biscuit :)

Jävel
2 018 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
förslag? eller var jag otydlig på någon punkt?

16 197 Inlägg
17 maj 2009
styvare fjädrar.. elle nivåreglering bak.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Jävel
2 018 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
hur fungerar nivåreglering bak? sitter redan en sprillans ny lesjöfors-sänksats på så känns lite taskigt att byta den.

16 197 Inlägg
17 maj 2009
nivåreglering funkar så att man kan ändra trycket/mängden luft i dämparna så att man ändrar höjden på bilen..

lite typ som luftfjädring.

Jävel
2 018 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
jaaha, då förstår jag, Har ett air-ride kit ligger hemma som var tänkt till husvagnen, men känns lite overkill att behöva montera kompressor o tank o grejer, men kanske ända utvägen? Har sett många låga Volvos så de borde finnas fler sätt smile
men tack för de svaret smile

16 197 Inlägg
17 maj 2009
kan ju va så att dessa åker me coilovers??

Jävel
2 018 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Mycket möjligt, det är ett steg jag ska försöka undvika att ta då jag är student och inte har fullt så mycket pengar att lägga på bilen smile

Jävel
2 018 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
mer förslag smile?

Sök