4299
Sök

Popnita i golvet?

139 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
Måste fixa två hål i golvet innan ombesiktningen nästa vecka men det är så att jag vågar inte riktigt svetsa där hålen finns för bränsleledningarna ligger i närheten samt att det e ett helvete o lyfta ur golvmattan.

Fick höra av farsan att man kan popnita med rostfria nitar men han var inte helt säker.

Så jag undrar om man kan popnita fast ny plåt i golvet med rostfria popnitar och där det ska lagas är två skarvar är baljorna vid baksätet där passagerarna har sina fötter?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
25 maj 2009
ja det funkar! nita och täck med underredsmassa bara så ska det funka bra smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 291 Inlägg
25 maj 2009
Självklart funkar det kanon om du vill slippa en anmärkning på besiktningen.
Dock kommer det inte sluta rosta, snarare tvärt om roll

1 758 Inlägg
26 maj 2009
Det är ju ingen lagning egentligen, snarare ett sätt att dölja en skada. Men visst, gör du det snyggt så det inte syns att det är fusklagat så går den ju igenom besiktningen iaf.

4 001 Inlägg
26 maj 2009
det är ingen godkänd lagning att popnita, ser dom det på bilprovningen så blir det ombesiktning

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Försöker iaf
1 998 Inlägg
26 maj 2009
Får man ombes på rost här får man inte täcka med underredsmassa för de ska kunna se så att man inte fuskat.

Man får ju inte heller bara punkta längre utan de ska helsvetsas...

Men vissa besiktningsmän skiter kanske i hur de är lagat. Testa å går den igenom sälj. Annars gör de seriöst

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
26 maj 2009
Klart du får täcka med underredsmassa, dom knackar bara lite mer.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Sök