4301
Sök

Vad ska jag ha för koppling på min t5.a!!!!

Däckspert
298 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
Jag har en volvo 855 Med utbytt motor och låda i så jag vet inte vad jag ska köpa för lammell och tryckplatta. Det kan lika gärna vara en motor ifrån en s/v/c 70 Jag har faktist ingen aning med de e en B5234??? Var på motorn står de vad de e för nått eller kan jag ha vilken som hälst?
är tacksam för bra svar

Livet börjar vid 6200rpm!!!

1 024 Inlägg
25 maj 2009
plocka ner sakerna å kolla vad det står på dom. sen kan du åka å köpa..

Däckspert
298 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
Rand skrev:
plocka ner sakerna å kolla vad det står på dom. sen kan du åka å köpa..

De går tyvärr inte jag har inget eget garage så jag måste fixa allt på en dag och lamellen tar 2 dagar att få hem..

Är de skilnad på r koppling och vanlig t5 koppling?

8 282 Inlägg
25 maj 2009
R-kopplingen håller bättre, och brukar tom kunna va billigare än den vanliga turbons koppling. Årsmodellen på lådan kan ställa till det då dem bytte splines på ingående axeln, så har du oflyt så passar inte lamellen om du int vet vilken årsmodell det är på lådan. Motorbeteckningen står ju på kamremskåpan och så är den instansad ovanför vattenpumpen på en avsats så man kan kunna se den ovanifrån även om det är svårt.

Däckspert
298 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
R-kopplingen håller bättre, och brukar tom kunna va billigare än den vanliga turbons koppling. Årsmodellen på lådan kan ställa till det då dem bytte splines på ingående axeln, så har du oflyt så passar inte lamellen om du int vet vilken årsmodell det är på lådan. Motorbeteckningen står ju på kamremskåpan och så är den instansad ovanför vattenpumpen på en avsats så man kan kunna se den ovanifrån även om det är svårt.

Jag har forskat lite och de vidase sig att hade de varit en nyare motor så hade jag haft Själv justerande koppling dvs en slavcylinder men de har jag inte då är de antingen b5234t4 altså t5 eller b5234t5 altså t5r.
Och då passar altså båda 2 utan problem.

Sök