3854
Sök

Bromsrörsfråga

369 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Hej alla, jag har en kort fråga. Går det att istället för att byta ut ett långt bromsrör bara byta ut en bit av röret och sammankoppla med den gamla. Rent funktionsmässigt vet jag att det skulle kunna vara möjligt, men vad tror ni besiktningen skulle säga om detta?

Tack på förhand
Senast redigerat av turbos4 (9 augusti 2009)

Avant för varje slant.

369 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Tack för det snabba svaret, då vet jag. Kommer faktiskt att spara mig både tid och pengar.

Avant för varje slant.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
9 augusti 2009
turbos4 skrev:
Hej alla, jag har en kort fråga. Går det att istället för att byta ut ett långt bromsrör bara byta ut en bit av röret och sammankoppla med den gamla. Rent funktionsmässigt vet jag att det skulle kunna vara möjligt, men vad tror ni besiktningen skulle säga om detta?

Tack på förhand

har du bra verktyg att kona det gamla röret så går det. annars lär du få byta hela vägen. men oftast är det enklare än vad det ser ut att vara. satsa på byt hela vägen. antar att det är längsgående? oavsett vad du gör så bara du får bort den "dåliga" biten så går det igenom.

-den satt som en fläskläpp-

369 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
husmus skrev:
turbos4 skrev:

Tack på förhand

har du bra verktyg att kona det gamla röret så går det. annars lär du få byta hela vägen. men oftast är det enklare än vad det ser ut att vara. satsa på byt hela vägen. antar att det är längsgående? oavsett vad du gör så bara du får bort den "dåliga" biten så går det igenom.

Det gäller en gammal adui 80, och att byte hela vägen är faktiskt lite problem för mig då jag inte har lyft, sedan vill jag bara få den igenom besiktningen, den är nämligen redan såld.

Avant för varje slant.

150 Inlägg

Sök