4477
Sök

Växel låda läcker på jumper edit: bromsar

1 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
hej, jag har en citroen jumper -03 som läcker från växellådan och har dålig synk på 2an. jag är osäker på vart jag ska börja och vet inte om jag klarar av det. kan man bara plocka ner växellådan på dom eller måste man ta bort balkarna o allt det på dom. är det mycket som måste väck? vad kostar en renovering cirka och vart ska jag vända mej?! vill inte betala överpris eller bli blåst. orolig hur detta ska sluta. nu står bilen i falköping men jag bor egentligen i göteborg men vet inte om jag vågar åka dit. verkstäderna jag har kollat hos säger bara att det kommer bli mycket jobb utan att ens ha kollat på det. vet inte mer vad jag ska skriva för jag vet inte vilken info ni behöver. men fråga om det e nått!! så ska jag svara så gott jag kan. jätte tacksam för alla svar! /hom

edit: jag bytte bromsklossar runt om här om dagen. kan det vara så simpelt att det då är förmycket olja i bromsservon att den pressar ut o rinner ner på växellådan? för en broms ligger på . för lådan har inte läkt innan utan bara dålig synk. eller e jag helt ute o cyklar? som ni kanske vet så är det rätt trångt under huven så jag har inte kunnat se bättre.  alla svar e till hjälp!
Senast redigerat av hom (19 augusti 2009)

Sök