1785
Sök

Skrikande bromsar efter beläggbyte -VOLVO 740

88 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
Tja!

Samtidigt som jag bytte ett hjullager bak så passade jag på att byta ut beläggen bak när jag ändå höll på där. Men det var inte problemfritt. Första 10-15mil funkade allt som de skulle, men nu blir de bara värre och värre.

De skriker riktigt mycket, mycket när man bromsar lite/normalt. Vid hård inbromsning är de tysta.
Vad är felet tro? Skivorna ser ut att ha sett bättre dar, men de är inte repiga alls el dyl. sad

Hörde någon prata om skrikplattor? Vad är det då?

Körv
3 535 Inlägg
23 augusti 2009
Skrikplattor finns på biltema. Såg det senast idag i katalogen tongue

Truckdriving Man

1 867 Inlägg
23 augusti 2009
Var köpte du beläggen? Billigare belägg har en ovana att skrika.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

88 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
Heter de skrikplattor eller är det bara något smeknamn? Hjälper de något ?

Beläggen är biltema och de var verkligen billiga.

446 Inlägg
23 augusti 2009
jag kör med skrikdämpningsplattor från biltema bak på min 740 och det funkar skit bra! wink

art nr: 59-202 på biltema smile

huh?
10 427 Inlägg
24 augusti 2009
På beläggen man köper från Volvo så finns en textil/plast/vadfdetnuär-beläggning på baksidan.
Är det så på Biltemas grejer också?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
24 augusti 2009
det är när du bromsar va? Men bromsar inte alla bilarna med framhjulen typ 80 procent? inte säker på att beläggingen fram e slut?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Smålänning
7 887 Inlägg
24 augusti 2009
Memme skrev:
det är när du bromsar va? Men bromsar inte alla bilarna med framhjulen typ 80 procent? inte säker på att beläggingen fram e slut?

Men 20% är ju ändå på bakhjulen?

Du får nog inhandla skrikplattor också.
På beläggen jag köper (Remsa från meca) så sittet det redan en njuk beläggning på baksidan för att minska gnissel.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
24 augusti 2009
Det är därför man inte ha bromsar baak ;D .. Finns inga på civicar tongue xD

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
24 augusti 2009
Sen brukar skrikandet väl kunna ge med sig efter att man kört med beläggen ett tag å?

/ichi

huh?
10 427 Inlägg
24 augusti 2009
Memme skrev:
Det är därför man inte ha bromsar baak ;D .. Finns inga på civicar tongue xD

Grattis wink

88 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
Det vart tyst efter ha bytt till dyrare belägg och även skrikplattor på de.

Skitbelägg de har på biltema ;S

huh?
10 427 Inlägg
31 augusti 2009
Förresten så skall man ha fett på alla anliggningsytor mot bromsoken på bromsbeläggen.
Kör man heltorrt med en metallbaksida på beläggen så blir det nog lite gnissligt.

1 339 Inlägg
31 augusti 2009
steifan skrev:
Förresten så skall man ha fett på alla anliggningsytor mot bromsoken på bromsbeläggen.
Kör man heltorrt med en metallbaksida på beläggen så blir det nog lite gnissligt.

Kopparfett, stämmer?

huh?
10 427 Inlägg
31 augusti 2009
Volvo740an skrev:
steifan skrev:

Kopparfett, stämmer?

Njaeooe, det kan man väl använda. Själv kör jag med bromsfett (CRC Bräklube) på både belägg och glidpinnar.

Sök