2941
Sök

Dubbel turbo på volvo b230ft

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
#1
hej!

jag har serösa planer på att sätta ditt dubbelturbo på min volvo b230ft
det jag undrar lite är hur man ska göra så att allt spelar bra ihop.
jag kmr att byta kolvar o stakar och sådana saker men jag undrar bara lite med laddtryck

sätter man båda turbosarna på 0,5 och så får man 1 bar vid insuget
eller ska man ställa båda på 1 bar?

turbosarna är tänkt 2 st orginal

hur gör man så att turbosarna inte laddar mot varandra?
eller finns det risk för de?

rekomenderar ni att man ska ha en singel? eller 2 så behöver man inte pressa dom så mkt.
rekomenderar ni att ha mega squirt eller ska jag köra med orginal data styrning? med större LMM?
man kan ju göra en bredbandslanga för att se om den får tillräcklingt med soppa.

serösta svar vore bra:)

/david

10 287 Inlägg
1 oktober 2009
#2
Mats Ivarson är så galen: http://www.boost242.se/CIMG3322%20 (Medium).JPG
(Länken bombar - lägg till <mellanslag> plus "(Medium).JPG" så lirar den.)
Men han har alltid varit lite:

( ) Vrickad
( ) Klurig

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
#3
Sharky skrev:
Mats Ivarson är så galen: http://www.boost242.se/CIMG3322%20 (Medium).JPG
Men han har alltid varit lite:

( ) Vrickad
( ) Klurig

/Göran

? länken funka inte?

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
#4
ingen som har koll?

Darth Vader
1 644 Inlägg
1 oktober 2009
#5
Varför skall du ha två från första början?
Den enda anledningen jag ser är för att det är annorlunda, det blir billigare och lättare med en. Och du går inte miste om någon effekt.

Braaaaap?

10 287 Inlägg
2 oktober 2009
#6
Jooo...

Mats Ivarson -precis som jag skrev.

/Göran

Nagz skrev:
ingen som har koll?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Majestas
1 319 Inlägg
2 oktober 2009
#7
Spara mkt tid och pengar på att sätta singel agg på...
Mer effekt får du inte, och det där med "skona aggen" är inget som märks.

Byt Turbo, spridare, bygg nytt avgas, och installera ett MS på det
så har du kul så det räcker.. och har mycke mera pengar var att köra för.

Team VeboTrim

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
#8
_MaCCe_ skrev:
Spara mkt tid och pengar på att sätta singel agg på...
Mer effekt får du inte, och det där med "skona aggen" är inget som märks.

Byt Turbo, spridare, bygg nytt avgas, och installera ett MS på det
så har du kul så det räcker.. och har mycke mera pengar var att köra för.

okej. men jag fundera på om det är bättre med 2 för man beöver inte pressa turbosarna lika hårt man kan ta 2 st små istället för en stor

Darth Vader
1 644 Inlägg
2 oktober 2009
#9
Men en turbo mår inte dåligt av att bli pressad, bara den får olja och kylning som den skall.

Braaaaap?

517 Inlägg
2 oktober 2009
#10
Sharky skrev:
Mats Ivarson är så galen: http://www.boost242.se/CIMG3322%20 (Medium).JPG
(Länken bombar - lägg till <mellanslag> plus "(Medium).JPG" så lirar den.)
Men han har alltid varit lite:

( ) Vrickad
( ) Klurig

/Göran

http://www.boost242.se/CIMG3456%20(Medium).JPG
Var det denna du menade? tongue

Vill du köra dubbel-turbo, så gör det! De flesta här inne verkar mest vara intresserade av sjukt hög topp-effekt utan att bry som om det övriga registret.

Slav
1 454 Inlägg
2 oktober 2009
#11
kolla med pzykko här på forumet, han hjälper dig nog gärna med frågor och funderingar smile annars mikael_s lika så.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

1 417 Inlägg
2 oktober 2009
#12
ska du köra linjärt eller parallellt?


72 Inlägg
2 oktober 2009
#13
forum.turboperformanceclub.com
lär ge dig betydligt mycket bättre svar..

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#14
Heed skrev:
forum.turboperformanceclub.com
lär ge dig betydligt mycket bättre svar..

japp jag tror det med.
blir nog att prata lite där.


Sök