6759
Sök

Passar 17" R-fälgar på volvo 940?

5 Inlägg
9 mars
Trådstartare
Hejsan! detta kanske är en jättedum fråga men jag kan inte mycket om däck, fälgar osv

Undrar iaf om ett par 17tums R fälgar med spacers kommer att passa på min Volvo 940, tänker speciellt för att bilen är sänkt. Är 215/45R17 bästa däckdimensionen för att det inte ska ta emot i skärmkanterna?

30 Inlägg
21 juli
Med spacers så bör det passa, sedan beror det givetvis på hur och hur mycket din bil är sänkt, dock har det egentligen ingenting med fälgarna i sig att göra, åtminstone inte om de efterliknar original specifikationer.

5 Inlägg
onsdag 10:24
Trådstartare
TobiasSwe skrev:
Med spacers så bör det passa, sedan beror det givetvis på hur och hur mycket din bil är sänkt, dock har det egentligen ingenting med fälgarna i sig att göra, åtminstone inte om de efterliknar original specifikationer.

hej hej, tack för svaret ! Fram passade det finfint, men bak tog det i lite då mina däck är större än dom där fram :-)

4 635 Inlägg
för 3 timmar sedan
Jag knackade in skärmkanten på min -72 142, tror det var -76/77,jag gjorde det var ju inte rostig. Inte smart gjort kanske,men fan är man 21 år,så vad gjorde man¡¡

Fri fart för ett fritt folk!
15 269 Inlägg
för 1 timme sedan
25mm fram och 30mm bak är vägen att gå för bästa fitment.

sen väljer du däck utifrån vad som bilen såldes med ny och kollar att rulldiamtern blir rätt.
så 215/45-17 ska fungera.

förr itiden när jag åke volvo så hade jag 25mm fram och 30mm bak på dom c70 hjulen jag hade på min 740
som har samma et som en 940

som var 7.5x17 et43  vad jag minns hade jag orörda skärmkanter bak  enda gång jag behövs kapat skärmkanter var på min 745glt 16v där jag hade superdtm 18" dom tog i bak annars.. men den var ganska sänkt oxå och 8" breda fälgar

Kör fort så hinner inget hända...

Sök