ttompa skrev:
Ja har du det så köper ja det av dig nästa bil jag handlar... Hur många procent släpper den igenom då?
Ja jag vet att man måste ha högre genomsläpp än 70% Därför är det ju omöjligt att tona en ruta som från fabrik ligger på 80%, med en film som ligger på under 80% för att om du mot all förmodan har en film som säg släpper igenom 70% så har du inte 70% genom hela rutan och filmen ändå... och kolla man i ditt galleri på sidan så hade du inte en film som går över 50% ens...
Jag slutar diskutera detta med dig nu.
Det jag skrivit flertalet gånger är vad som gäller.
Jag har en film som släpper genom 94% av ljuset för att vara exakt.
Denna film är 100% laglig att använda på främre dörrar och vindruta.
Det finns enkla anledningar till att dom du frågar säger att man inte får.
1. dom har ingen aning om vad som gäller.
2. dom har ingen möjlighet att mäta ljusgenomsläppet och därför är det lättare att säga att inget är lagligt.
Det krävs så fruktansvärt lite för att rutorna ska bli olagliga så då är det lättare för myndigheter att säga att film inte får monteras. då blir det ingen bedömningsfråga som måste styrkas med ljusmätare.
Blir man stoppad av polis för toning så är det bara till att be han mäta ljusgenomsläppet.
Polisen har 4st mätare i sverige om jag inte minns fel.
Så risken att bli stoppad av en som har den är minimal.
Jag skulle vilja säga att jag tror aldrig någon här på denna sidan har blivit stoppad av en polis som faktiskt mätt rutorna.
kan du göra mig en tjänst?
Be de personerna förklara som du pratat med på sbp / vv / polisen osv att förklara hur ALLA polisbilar kan ha film på framdörrarna om det nu är som dom säger olagligt.
Tror du verkligen att det är jag som har fel.
9/10 poliser vet inte ens att det sitter film på framrutorna.
Nu har jag sagt vad som gäller och tänker inte diskutera detta med dig för du kommer aldrig förstå att du har fel när det gäller detta i vilket fall.