Opelmadness skrev:
Volvo544special65 skrev:
Opelmadness skrev:
Ja ett BROSS kjolpaket hade varit snyggt på den om man ska förstöra en rätt så ovanlig 264 från början...

Nja, brossfronten ser väl OK ut men resten av det kjolpaketet (liksom alla andra man nu hittar till 240) kan man ju kasta på majbrasan.

Det som sitter på där ser ju dock bara UFO ut.
Original 81-93-stötfångare är svårslaget, med originalspoiler lackad i bilens färg (svarta stötfångare skall det dock vara, allt annat ser bara fjortis ut).
Skönt att någon också insett att när man har en vacker 70-tals 240/260 skall man behålla den snygga baken och inte svetsa dit den äckliga bulliga historien som bara gubbar och fjortisraggare kör med!

Och med 260ns breda baklampor.....SLÖRP!
Jo faktiskt. Frontspoilern är det fetaste på det paketet.

Men när jag hade 240 (1995-97) var ett brosspaket högt på önskelistan, tillsammans med en grupp-A-vinge. Men vingen blev jag anti när en polare fick ombesiktining med sin monterad, så jag skaffade en vinge från en 850 R från en skrot i GBG.
Var den första som hade en sån på en 240 här uppe då. Lite skoj var det. Men nåt kjolpaket blev det inte.
Gjorde inte direkt mycket när den var svart heller. Original dessutom.

Sen håller jag med om att själva stötisarna ska vara svarta och kjolarna lackade, det ser väldigt billigt ut om allt är lackat på en 240. Ska vara nåt svart som bryter av.
Skolexempel:
![https://www1.garaget.org/archive/18/17570/14773/14773-595083.jpg]()

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.