3457
Sök

Hur fan tänkte dom där? (verkligen smaklös styling)

87 Inlägg
25 november 2010
Grotesk skrev:
FordRSC skrev:
Brains skrev:

Åh fy fan hur den såg ut....

Jag tycker den var fräck. Väldigt mycket 80-tal med det kjolpaketet, enligt min uppfattning. På något vis passar utseende med motorn så att säga.

Färgen är de som förstör och gör en liten synvilla

Projekttråden för scorpio 2,9 ghia rs http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222493
Sluta skjuta upp saker, skit i det istället :)

3 187 Inlägg
25 november 2010
Aerodynamik skrev:
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=stylad&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=18&l=0&md=th

bra sida du länkar till roll
en himla massa bilar..

7 120 Inlägg
25 november 2010
big-jepp skrev:
Aerodynamik skrev:
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=stylad&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=18&l=0&md=th

bra sida du länkar till roll
en himla massa bilar..

En himla massa smaklöst stylade bilar, japp! Det är väl det man ska visa i den här tråden?

247 Inlägg
25 november 2010
http://www.blocket.se/halland/Audi_TT__ … 18&w=3 kolla passformen bak. Eller färgskillnaden roll

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.

1 324 Inlägg
25 november 2010
J0ck3e skrev:
http://www.blocket.se/halland/Audi_TT___Rieger___180hk_30103714.htm?ca=18&w=3 kolla passformen bak. Eller färgskillnaden roll

"Nu till de lite tråkiga!
Airbagen är kass och måste bytas, 4500:- hos toveks i Varberg. Har fått en spricka i bakkjolen då bilen har blivit påbackad. Men det är lätt att fixa för den som har tid och utrymme!!"

5 111 Inlägg
25 november 2010
Opelmadness skrev:
Brains skrev:
Opelmadness skrev:
Tror att det är ett av dom fulaset kjolpaketen jag sett på en 240... http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_2 … =7&w=3

Aningen överpris också, enligt mig... 25000 kanske.

Ja ett BROSS kjolpaket hade varit snyggt på den om man ska förstöra en rätt så ovanlig 264 från början... hmm

Nja, brossfronten ser väl OK ut men resten av det kjolpaketet (liksom alla andra man nu hittar till 240) kan man ju kasta på majbrasan. wink Det som sitter på där ser ju dock bara UFO ut.

Original 81-93-stötfångare är svårslaget, med originalspoiler lackad i bilens färg (svarta stötfångare skall det dock vara, allt annat ser bara fjortis ut).

Skönt att någon också insett att när man har en vacker 70-tals 240/260 skall man behålla den snygga baken och inte svetsa dit den äckliga bulliga historien som bara gubbar och fjortisraggare kör med! lol Och med 260ns breda baklampor.....SLÖRP!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
25 november 2010
Volvo544special65 skrev:
Opelmadness skrev:
Brains skrev:

Ja ett BROSS kjolpaket hade varit snyggt på den om man ska förstöra en rätt så ovanlig 264 från början... hmm

Nja, brossfronten ser väl OK ut men resten av det kjolpaketet (liksom alla andra man nu hittar till 240) kan man ju kasta på majbrasan. wink Det som sitter på där ser ju dock bara UFO ut.

Original 81-93-stötfångare är svårslaget, med originalspoiler lackad i bilens färg (svarta stötfångare skall det dock vara, allt annat ser bara fjortis ut).

Skönt att någon också insett att när man har en vacker 70-tals 240/260 skall man behålla den snygga baken och inte svetsa dit den äckliga bulliga historien som bara gubbar och fjortisraggare kör med! lol Och med 260ns breda baklampor.....SLÖRP!

Jo faktiskt. Frontspoilern är det fetaste på det paketet. smile

Men när jag hade 240 (1995-97) var ett brosspaket högt på önskelistan, tillsammans med en grupp-A-vinge. Men vingen blev jag anti när en polare fick ombesiktining med sin monterad, så jag skaffade en vinge från en 850 R från en skrot i GBG.
Var den första som hade en sån på en 240 här uppe då. Lite skoj var det. Men nåt kjolpaket blev det inte.
Gjorde inte direkt mycket när den var svart heller. Original dessutom. smile

Sen håller jag med om att själva stötisarna ska vara svarta och kjolarna lackade, det ser väldigt billigt ut om allt är lackat på en 240. Ska vara nåt svart som bryter av.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Tvivlare
2 266 Inlägg
25 november 2010
Opelmadness skrev:
Volvo544special65 skrev:
Opelmadness skrev:

Jo faktiskt. Frontspoilern är det fetaste på det paketet. smile

Men när jag hade 240 (1995-97) var ett brosspaket högt på önskelistan, tillsammans med en grupp-A-vinge. Men vingen blev jag anti när en polare fick ombesiktining med sin monterad, så jag skaffade en vinge från en 850 R från en skrot i GBG.
Var den första som hade en sån på en 240 här uppe då. Lite skoj var det. Men nåt kjolpaket blev det inte.
Gjorde inte direkt mycket när den var svart heller. Original dessutom. smile

Sen håller jag med om att själva stötisarna ska vara svarta och kjolarna lackade, det ser väldigt billigt ut om allt är lackat på en 240. Ska vara nåt svart som bryter av.

Skolexempel:

https://www1.garaget.org/archive/18/17570/14773/14773-595083.jpg

wink

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

8 197 Inlägg
25 november 2010

Precis så ville jag ha min! Fast min var en 242. wink

Men det där är inte smaklöst... smile
Senast redigerat av Opelmadness (25 november 2010)

-Sir Jackie Stewart

Tvivlare
2 266 Inlägg
25 november 2010
Opelmadness skrev:

Absolut inte, de var lite offtopic kuriosa bara.. wink

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
25 november 2010
Opelmadness skrev:

Oavsett bil och modell tycker jag att det blir fult såfort man slänger på 18-20´´fälgar och sänker bilen så den skrapar i marken! Typ den röda Volvon, helt okey men allt förstörs med överdriver sänkning och gigantiska fälgar...

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Tvivlare
2 266 Inlägg
25 november 2010
FordRSC skrev:
Opelmadness skrev:

Oavsett bil och modell tycker jag att det blir fult såfort man slänger på 18-20´´fälgar och sänker bilen så den skrapar i marken! Typ den röda Volvon, helt okey men allt förstörs med överdriver sänkning och gigantiska fälgar...

Kan hålla med att fälgarna är aningen stora, nån dimension mindre så hade den sett trevligare ut smile

113 Inlägg
25 november 2010
FordRSC skrev:
Opelmadness skrev:

så ska en volvo se ut wink

8 197 Inlägg
25 november 2010
MantaRobin skrev:
FordRSC skrev:
Opelmadness skrev:

Kan hålla med att fälgarna är aningen stora, nån dimension mindre så hade den sett trevligare ut smile

Ja det är några tum för mycket. Tror 100+ Penta hade varit fett på den. smile Hade ju det själv... roll

-Sir Jackie Stewart

297 Inlägg
25 november 2010
Opelmadness skrev:
Tror att det är ett av dom fulaset kjolpaketen jag sett på en 240... http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_2 … =7&w=3

Aningen överpris också, enligt mig... 25000 kanske.

för å försvara den lite så följer den ju faktiskt bilens linjer jävligt bra jämfört med flera andra paket som finns, tyckte den va rå smile

2 077 Inlägg
25 november 2010
haha det e en volvo, sen när e dem snygga?
Finns dock ett fåtal..
Fredrock's C70 samt Fimpens gamla.. sen den gröna som var på Vallåkra detta året,C70in den med wink

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

hellaflush!
1 266 Inlägg
25 november 2010
FordRSC skrev:
Opelmadness skrev:

Haha Jag tycker tvärtom, fult med för höga bilar, små fälgar och ballongdäck smile
Men du har rätt i att de kan se billigt och fult  ut med allt för stora fälgar!
Lagom är bäst?smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
25 november 2010
Timmyboy skrev:
FordRSC skrev:
Opelmadness skrev:

Haha Jag tycker tvärtom, fult med för höga bilar, små fälgar och ballongdäck smile
Men du har rätt i att de kan se billigt och fult  ut med allt för stora fälgar!
Lagom är bäst?smile

Jo lagom är bäst! wink Ibland passar det på en viss bil, men oftast tycker jag att då det blir för mycket så blir det inte längre fint.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Sök