Drog handbroms för långt, fungerar inte längre

Rolle90
25 maj 2010 · 221 Inlägg

aakesson skrev:
ta av hjulet som inte fastnar och be någon dra i handbromsen upp och ner så borde du se några delar röra på sig om vajern är hel. du kan ju även jämföra höger och vänster bromsok om du ser någon skillnad när man drar handbromsen

ok, ska se ifall jag kan göra det i morgon.

usch va skyddet bakom skivbromsarna är rostigt. är nästan bud på att byta det tongue

Rolle90
26 maj 2010 · 221 Inlägg

gud jag hoppas inte det är oket tongue såg precis att de kostar nästan 2000kr

då kommer jag ringa han jag köpte bilen av, å kommer nog inte vara jätte glad.

_DamnIt R1 driver!
26 maj 2010 · 5 128 Inlägg

Rolle90 skrev:
gud jag hoppas inte det är oket tongue såg precis att de kostar nästan 2000kr

då kommer jag ringa han jag köpte bilen av, å kommer nog inte vara jätte glad.

Varför ska du ringa personen du köpte bilen av?

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
26 maj 2010 · 2 252 Inlägg

precis varför ska du ringa han de är ju du som draigt handbromsen för hårt?, riv av skivan på den sida felet är och se vad som har gett sig och fixa det, det är inte jätte svårt om du bara tar de metodiskt,

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Rolle90
26 maj 2010 · 221 Inlägg

woo ooh..

bakade in den i verkstaden för att ta en tit bakom däcken. och jag har stöt på ett problem jag inte tycker om.

däcket jag nämde innan, som var bromsat, det går segt med eller utan handbroms... går riktigt trögt till och med. sprayade massor av rostlösare på broms grejen, utan resultat.
knakade med gummiklubban osv, inget hjälpte.

Rolle90
26 maj 2010 · 221 Inlägg

lyfte upp bilen igen, nu rullade däcket fritt igen.

så drog och släppte handbromsen, då fastnade det igen.

"Hävarmen" som drar vajern fastnar

dock ungerar fortfarande inte vänster sida, tror inte hävarmen rör sig där, så är väl vajerten som gott av eller något.

Rolle90
26 maj 2010 · 221 Inlägg

Har kollat lite mer under den nu, och hittat problemet.

Vajern från växelspaken går ju till ett fäste där man sedan fäster vajrarna för höger och vänster däck. - Vänster vajer hade hoppas av där. så kopplade på den. och nu bromsar båda däcken, och spaken är åter normal.

dock bromsar nu vänster däck mycket mer än höger. - tror att kablarna är bytta ganska nyligen, och att föra ägaren förväxlat höger och vänster kabel och kopplat dom vise versa (då ena kablen är längre än den andra)

härlig känsla då man börjar få lite flyt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang