Mervolic skrev:
Mack skrev:
Mervolic skrev:
Verkar stämma rätt bra. Grejen är den att om jag höjer ISO-talet så blir bilden rätt suddig också, och det vill jag undvika. Fotar alltid på ISO 100, men sedan - beroende på var jag fokuserar i bilden - så ändrar sig kameran automatiskt ändå."Siktar" jag på himlen blir resterande mörkt. "Siktar" jag på det mörka så blir det ljusa alldeles för ljust.
Rätt sjukt, men...det är inte heller annat än en kamera gjord för vardagsbruk (det är ju faktiskt egentligen en telefon), och till det duger den!

Det är väldigt svårt att få till "dugliga" kort med mobilkameror. Även fast de kan stoltsera med 5 Megapixel eller 10 så betyder det inte så mycket i den egentliga världen.
De är som sagt telefonkameror. Riktiga kameror har mycket bättre teknik.
Absolut. Men tills dess att jag får tag i en vettig kamera så...får denna duga. Man kan ta rätt fina bilder ändå, även om dem inte blir perfekta!

Självklart kan man det!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-9ec8c1093e989643af834513836438f2.jpg]()
[Tagen 120614]*..till tråden Dagens bild..*
Ovanstående bild har jag tagit häromdagen, med mobilkameran. Ganska okej, men det syns ändå att det är med mobilkamera. Det blir grynigt. Solskenet kan inte riktigt bli rättvist och så vidare.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.