3127
Sök

Någon som vet ifall det fungerar ihop? sinter 6puck volvo 712

535 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
undrar ifall någon vet om detta fungerar ihop? på en m90 låda med dubbelmassesvänghjul

http://autokatalogen.se/wls/uddevalla/v … dNo=286314

http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … p;Visn=Std

MvH DKn

3 650 Inlägg
27 december 2010
Det ska fungera det där, polaren kör 712:a men nu vet jag inte ifall han kör 6puck. Vågar inte svara 100%

535 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Kesler skrev:
Det ska fungera det där, polaren kör 712:a men nu vet jag inte ifall han kör 6puck. Vågar inte svara 100%

Ne har fått svar av några ja snackat med att de skall funka och så har ja fått svar av några att det inte skall funka så tänkte se ifall de finns någon som kör med det? så jag får veta till 100%

1 758 Inlägg
28 december 2010
Borde funka! Vissa lameller med fjädrat centrum kan det bli problem med då fjädrarna tar i, men lamellen du länkade till är ju stum. Står att den ska funka till M90 och tryckplattan bör inte vara några problem, så det är nog lugnt!

Varför ska du köra med just sinterlamell?

535 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
schnauz skrev:
Borde funka! Vissa lameller med fjädrat centrum kan det bli problem med då fjädrarna tar i, men lamellen du länkade till är ju stum. Står att den ska funka till M90 och tryckplattan bör inte vara några problem, så det är nog lugnt!

Varför ska du köra med just sinterlamell?

varför just sinter. de e fräckt;) ne men de e alltid bra att ha en ordentlig koppling som tar bra:)
egentligen helt onödigt än så länge, men när det ändå är tänkt för att trimmas och lekas så varför inte
Senast redigerat av DKn (28 december 2010)

1 758 Inlägg
28 december 2010
Som jag trodde då! wink
På hemsidan står det att den tryckplattan räcker till 565 Nm med sinterlamell. Jag kör fjädrad organisk 240-lamell tillsammans med den tryckplattan och den kombinationen håller garanterat till 525 Nm, troligen ännu mer.
Är väldigt nöjd med den kombinationen! Lite mer tungtrampat än original, men körbarheten är precis som en originalbil.
Sinter däremot kan vara rätt bråkigt att köra! Beror ju mycket på lamellen förstås, en del funkar att slira lite på, medans andra hugger direkt. De flesta som kört de senare exemplet på gatan tröttnar rätt fort!

Rekommenderar inte att gå på sinterlamell om man inte behöver det. Sen finns det som sagt sinterlameller som är snällare än andra. Beror ju t.ex. på materialet och antal puckar!

535 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
schnauz skrev:
Som jag trodde då! wink
På hemsidan står det att den tryckplattan räcker till 565 Nm med sinterlamell. Jag kör fjädrad organisk 240-lamell tillsammans med den tryckplattan och den kombinationen håller garanterat till 525 Nm, troligen ännu mer.
Är väldigt nöjd med den kombinationen! Lite mer tungtrampat än original, men körbarheten är precis som en originalbil.
Sinter däremot kan vara rätt bråkigt att köra! Beror ju mycket på lamellen förstås, en del funkar att slira lite på, medans andra hugger direkt. De flesta som kört de senare exemplet på gatan tröttnar rätt fort!

Rekommenderar inte att gå på sinterlamell om man inte behöver det. Sen finns det som sagt sinterlameller som är snällare än andra. Beror ju t.ex. på materialet och antal puckar!

Med sinterbelägg 565 Nm
    Med organiskt belägg 480 Nm
joo men alltid kul att testa på något nytt med:) och alltid roligt när man har något som dom flesta andra inte har:) så jag vill allt testa även fast jag hört att de e jobbigt, men dom som ja snackat med som har sinter säger att man vänjer sig efter någon vecka.

Sök