3130
Sök

Vad händer om tryckplattan 712 är dragen för löst med skruvarna.

535 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
Tjeena har precis satt på ny tryckplatta 712 och en 6 puck sinter lamell.

när jag ligger i runt 100 och trycker ner kopplingen och varar upp motorn till ca 3 500- 4 000 rpm och släpper kopplingen slutar den driva på 5:ans växel. den bara varvar.
Kan det ha med att jag dragit åt tryckplattans skruvar för löst?
eller vet ni något annat?

MvH DKn

8 284 Inlägg
31 december 2010
Du kollade naturligtvis att du hade rätt tjocklek och alla andra mått? Skulel tryckplatta sitta löst så skulel det antagligen höras, och sen skulleväl det sluta med ett katastrofalt ras.

Tvivlare
2 266 Inlägg
31 december 2010
schimsat in tryckplattan mot svänghjulet?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

535 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Du kollade naturligtvis att du hade rätt tjocklek och alla andra mått? Skulel tryckplatta sitta löst så skulel det antagligen höras, och sen skulleväl det sluta med ett katastrofalt ras.

Jag gjorde så att jag skickade ett mejl till klracing och sa att jag har en 940 b230fk med m90 låda och dubbelmassesvänghjul. och att jag har en 712 tryckplatta (har kollat med autoexpertens som sålde tryckplattan till mig, var där personligen. och dom sa att det är rätt tryckplatta för min bil)
klracing sa att det var rätt lamell. så allt skall vara rätt dimensionerat. och eftersom den fungerar utmärkt på dom lägre växlarna, och inte riktigt hänger med på dom högre så sa en kompis till mig. att kolla så tryckplattan sitter fast ordentligt. så jag vill kolla med alla kunniga här, ifall det e något mera ja skall tänka på när jag ändå har nere lådan.

MvH DKn

535 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
MantaRobin skrev:

Nej vad är det?

Tvivlare
2 266 Inlägg
31 december 2010
DKn skrev:
MantaRobin skrev:

Nej vad är det?

Jag har bestämt för mig att sinterlamellerna är tjockare än vanliga organiska och därför bör man schimsa mellan tryckplatta och svänghjul.

Sen är ett tips att Loctita skruvarna till tryckplattan när du skruvar fast de. Jag körde på säkra kort och köpte nya skruvar och loctitade, sen drog till nånstans mellan 15-25 nm, minns inte exakt.
Senast redigerat av MantaRobin (31 december 2010)

535 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
MantaRobin skrev:
DKn skrev:
MantaRobin skrev:

Nej vad är det?

Jag har bestämt för mig att sinterlamellerna är tjockare än vanliga organiska och därför bör man schimsa mellan tryckplatta och svänghjul.

Sen är ett tips att Loctita skruvarna till tryckplattan när du skruvar fast de. Jag körde på säkra kort och köpte nya skruvar och loctitade, sen drog till nånstans mellan 15-25 nm, minns inte exakt.

Sinter lamellen är 7,9mm i tjocklek standard lamell är väl till och med något tjockare eller är den inte det?

Men jag förstod inte detta med schimsa vad innebär detta??

MvH

Tvivlare
2 266 Inlägg
31 december 2010
DKn skrev:
MantaRobin skrev:
DKn skrev:

Nej vad är det?

Sinter lamellen är 7,9mm i tjocklek standard lamell är väl till och med något tjockare eller är den inte det?

MvH

aha okej. kanske är olika beroende på tillverkare. man lägger tunna distanser mellan tryckplatta och svänghjul för att inte den ska slira. men är sintern tunnare är ju inte de nåt problem smile

535 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
MantaRobin skrev:
DKn skrev:
MantaRobin skrev:

MvH

aha okej. kanske är olika beroende på tillverkare. man lägger tunna distanser mellan tryckplatta och svänghjul för att inte den ska slira. men är sintern tunnare är ju inte de nåt problem smile

Är dock inte säker bara något jag hört, hade gärna fått reda på hur tjock en standard lamell är

535 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
Vart kan man köpa schims då, Någon som vet det till en m90 låda med 240 mm med dubbelmassesvänghjul?

Sök