4651
Sök

Byte från automat till manuell, Volvo 850.

664 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Har en Volvo 855 -93 som jag funderar på att byta växellåda på till en manuell. Hur pass svårt är det att lura bilen att det sitter en automat där efter bytet? Måste styrboxar osv ändras/bytas osv.

552 Inlägg
30 januari 2011
Retepoj skrev:
Har en Volvo 855 -93 som jag funderar på att byta växellåda på till en manuell. Hur pass svårt är det att lura bilen att det sitter en automat där efter bytet? Måste styrboxar osv ändras/bytas osv.

Tippar på att du får byta styrdonet till insprutet då dom två skiljer sig mellan.

664 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Kibil skrev:
Retepoj skrev:

Tippar på att du får byta styrdonet till insprutet då dom två skiljer sig mellan.

Okej, tar gärna emot fler tips smile.

4 586 Inlägg
30 januari 2011
Några fel på lådan ?

känns som byte av bil är billigare än byta låda.

här kan du läsa lite

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=60469

664 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Har en donator bil och två bilmekaniker smile. Så blir nog att göra detta innnan sommaren smile.

4 824 Inlägg
30 januari 2011
Kibil skrev:
Retepoj skrev:

nej det behöver man inte, det räcker att ta bort styrboxen till automatlådan.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

664 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Har fixat alla delar förutom drivaxlarna och packningarna samt mittkonsollen för manuell. Dock så kommer det tas från V70 eftersom V70 inredning inhandlas inom kort.

Sök