Bussningar framvagnen.

Nougat
13 februari 2011 · 89 Inlägg

Jag tror att det är där felet sitter och ska ta upp honom på liften imorgon tänkte jag.
Men nu är min fråga är detta något som jag kan fixa själv eller måste jag lämna in bilen på verkstad.
Jag är ju inte utbildad inom detta område och vill ju inte ge mig på något som är för  svårt..

Tacksam för svar.
/maria

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
14 februari 2011 · 695 Inlägg

ingen direkt kännare inom v70N -05ans område men på 97-01 är det bus enkelt... ta och kör upp till feltema eller mekonomen och köp dej en GDS-handbok där får du all info du behöver veta..

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Nougat
17 februari 2011 · 89 Inlägg

Jag har köpt en sådan gör det GDS handbok men där stod verkligen inget tydligt om just detta.. Ska nog kolla igenom den en gång till..
Men antar att man ska använda en lift utan körbana för att komma åt lättast?

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
17 februari 2011 · 695 Inlägg

inte, det var knepigt, ja upp på en lift är lättast

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
mange_240
17 februari 2011 · 1 562 Inlägg

vilka bussningar ska du byta? de i länkarmarna är pressade.

zovix Maskinbefäl
17 februari 2011 · 1 038 Inlägg

Är du inte hemma på att skruva och har tillgång till en press så bör du nog lämna bort, om inte annat för att undvika en förstörd kväll i verkstan...

Annars kör på. Jag skulle valt att jobba med en tvåpelarlyft om jag fick välja, annars brukar de flesta fyrpelarlyftar ha domkraft så man kommer åt att lossa infästningar och annat ändå.

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Nougat
17 februari 2011 · 89 Inlägg

Jag har nu beställt hela länkarmar istället..