4338
Sök

Bromsslangar Honda civic -89

152 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Jag måste byta mina brosslangar fram på min civic.
Undrar om de är samma på någon annan bil?

Eller om man kan köpa dom billigt någon annan stans?

Brådskande.

Tack på förhand

Jag må va tjej men jag kör om dig ändå
Facebook Grupp https://www.facebook.com/groups/194900634046501/

KHRacing
21 februari 2011
Borde finnas både på Biltema Halmstad, Mekonomen eller AD-Center .

Jag har en likadan (fast en 91:a) & mekonomen hade hemma förra året te min bil.

Lycka till me dbytet !

mvh Kristian

152 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
Borde finnas både på Biltema Halmstad, Mekonomen eller AD-Center .

Jag har en likadan (fast en 91:a) & mekonomen hade hemma förra året te min bil.

Lycka till me dbytet !

mvh Kristian

Men är de universal på Biltema då eller? Dom hade inga modellanpassade till honda där.
Fanns bak på mekonomen.
Har dock inte kollat ad-center ännu.

Funderar på att beställa stålombundna från usa, kostar 500kr för alla 4 till hela bilen.

...has left the building...
4 474 Inlägg
21 februari 2011
Glöm inte att det tillkommer moms och tull på hela beloppet (dvs moms på priset inkl frakt!). Mitt råd är att köpa på ebay.de samma pris i slutändan dessutom inom EU, dvs mycket enklare hantering...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

KHRacing
21 februari 2011
H3llsiz skrev:
Men är de universal på Biltema då eller? Dom hade inga modellanpassade till honda där.
Fanns bak på mekonomen.

Funderar på att beställa stålombundna från usa, kostar 500kr för alla 4 till hela bilen.

500kr är superbilligt även om det tillkommer frakt/moms/tull.

Hade tatt det direkt nu om jag behövt ny nu ! smile

4 474 Inlägg
21 februari 2011
Superbilligt? Mja... Frakt 200 (minst??), dvs 700+moms+tull=900... På ebay.de ligger de kring 110 Euro inkl frakt, dvs mer eller mindre samma pengar men förmodligen mindre strul...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

KHRacing
21 februari 2011
dawwe skrev:
Superbilligt? Mja... Frakt 200 (minst??), dvs 700+moms+tull=900... På ebay.de ligger de kring 110 Euro inkl frakt, dvs mer eller mindre samma pengar men förmodligen mindre strul...

blir ju som sagt liknande priser smile

125kr/st för anpassade stålomspunna slangar är billigt.

152 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
H3llsiz skrev:
Fanns bak på mekonomen.

500kr är superbilligt även om det tillkommer frakt/moms/tull.

Hade tatt det direkt nu om jag behövt ny nu ! smile

De är ink moms, frakt m.m
Alltså 500kr totalt.

152 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
dawwe skrev:

De är 500sek ink frakt, moms m.m

KHRacing
21 februari 2011
H3llsiz skrev:
De är 500sek ink frakt, moms m.m

slå till :-) med lite tur har man det hemma på en vecka med. big_smile

4 474 Inlägg
21 februari 2011
500 bagis för 4 stålompsunna inkl frakt betyder att bara slangarna kostar absolut max 200kr för 4st, eller om du så vill typ 8-9 USD/st, lägg sedan till en billig frakt om 200kr så har du 400kr o det är på dessa 400 du kommer få moms & tull (kommer komma från den som transporterade paket rimligtvis)...Har svårt att tro på detta, om det nu inte rör sig om vanliga slangar utan stålhölje...

KHRacing
21 februari 2011
dawwe skrev:
500 bagis för 4 stålompsunna inkl frakt betyder att bara slangarna kostar absolut max 200kr för 4st, eller om du så vill typ 8-9 USD/st, lägg sedan till en billig frakt om 200kr så har du 400kr o det är på dessa 400 du kommer få moms & tull (kommer komma från den som transporterade paket rimligtvis)...Har svårt att tro på detta, om det nu inte rör sig om vanliga slangar utan stålhölje...

Är det inte tullfritt upp till 500kr ?

kan tyvärr inte hitta det på tullverket.se men har för mig det

KHRacing
21 februari 2011
H3llsiz skrev:
.................
Men är de universal på Biltema då eller

finns ju alla möjliga som passar te vänster & höger (olika fordon emellan)

jag satte Volvo V70-slangar på min Ford Transit -1986:a, passade rakt på.

4 474 Inlägg
21 februari 2011
KHR: Tullen är låg, momsen däremot är 25%...O även om det nu när moms&tull -fritt upptill 500 så är jag skeptisk till det mycket låga priset... Jag har själv beställt små grejer från USA o frakten har som allra lägst varit 200kr, vilket skulle betyda att slangarna kostar max 300 för 4 st...Mja, men inget är omöjligt, jag tror på det när det länkas till annonsören*haha*

152 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
dawwe skrev:

Kolla upp de själv. Min bror köpte till sin Nissan också för ett tag sen...
Men tro vad du vill. Bara att kolla upp de annars.

KHRacing
21 februari 2011
H3llsiz skrev:
dawwe skrev:

Kolla upp de själv. Min bror köpte till sin Nissan också för ett tag sen...
Men tro vad du vill. Bara att kolla upp de annars.

Han e bara avundsjuk smile

skaffa du de delarna, kommer bli skitbra.

O sen e det isåka på lördag i Örkeljunga... Honda CIvic med isdäck e kul

http://www.geting.se/image.php/288985-h33.jpg
Senast redigerat av KHRacing (21 februari 2011)

4 474 Inlägg
21 februari 2011
Jag har "kollat upp" det är därför jag är skeptisk...De billigaste (och enda?) stålomspunna till din bil på amerikanska ebay är dessa: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Ci … ccessories , o de kostar typ 360 för 4st exkl frakt, o det är superbilligt helt klart. Men hur du kan få hem dessa för typ 140kr o då även betala moms+tull vet jag ej...Just denna medlem skickar ej utanför staterna men jag kollade på ett set med slangklämmor (16st!) o frakten till Sverige skulle gå på 48USD, så nånstans därikring lär frakten ligga för slangarna med om man hittar nån som skickar utanför staterna. Så 55USD+45USD(frakt)=100 USD= ca 650kr. Lägg sedan på moms o ev tull så är du uppe i 650*1.25=812kr minst...Eller om du så vill: "No name" slangarna kostar typ 200kr mindre än att köpa Goodridge från tyska ebay, jag vet vilket jag hade valt iaf, för när man handlar inom EU så kan man vara helt hundra på att slippa moms/tull. I rest my case.

4 474 Inlägg
21 februari 2011
KHR: Avundsjuk?*haha*. Nä jag "varnar" bara för att handla från staterna när det rör sig om så här låga summor, i slutändan kommer det skilja kaffepengar mot att handla inom EU. Men fine vill man inte lära av andras "misstag" så kommer man definitivt lära sig av sina egna... Sen finns det prylar som det lönar sig att ta hem från staterna trots dryg frakt samt moms//tull men då snackar vi om prylar i helt andra prisklasser...

Edit: Har själv köpt tex en lambdasond (OEM identisk) till min M5 från USA, den kostade på den tiden ca 700kr, frakten blev nästan 500 o sedan moms/tull på alles, dvs ca 1500...Originalsonden kostade i Sverige ca 2000 så jag kom undan lite billigare, men det var inte det viktigaste i detta fall, jag var mer ute efter en lambdasond med förbättrad design (Denso), o jag hittade den endast i USA...
Senast redigerat av dawwe (21 februari 2011)

KHRacing
22 februari 2011
H3llsiz nämner dock inte EBAY nånstans :-)

Sök