3827
Sök

Mina bromsar gnisslar på min Volvo v70, hur kan detta komma sig?

906 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Tjenare, liten frågan från mitt håll.

När jag bromsar relativt hårt/hårt då gnisslar/skriker det som bara den, MEN, alla bromsok runt om,skivor runt om och klossar runt om byttes i december, dvs relativt nytt, drog loss fälgarna ändå för att kolla efter och alla klossar är de mycket kvar på, allt är även uppsmort och iordning gjort, så varför gnisslar det? Vad kan de komma från?

Talade med en kollega till mig och han uppmanade mig till att "skära" ett snitt i mitten av beläggen så ska de försvinna, men varför just då? Borde väl vara nått annat fel?

Låter som de kommer höger fram, men när jag kollade fram så började jag inbilla mig att de kommer höger bak, men ljudet kanske går i karossen?

Tacksam för svar

Mvh

=)

2 624 Inlägg
3 mars 2011
Glömde du sätta dit anti skrikplattor? isåfall kan det skrika!
Senast redigerat av martinn (3 mars 2011)

2 624 Inlägg
3 mars 2011
Läs här.. smile står om problemet där!

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … p;p=268219
Senast redigerat av martinn (3 mars 2011)

4 824 Inlägg
3 mars 2011
vad kör du med för skivor och belägg? orginal eller något annat märke? bara en tanke för på dom 850/X70 jag har haft har jag alltid haft orginal och har aldrig varit med om att dom gnisslat/skrikit.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

906 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Hade ingen koll på att de fanns skrikplattor till dessa bilen, inte jag som gjort bytet på bilen, men ska genast kolla upp såklart:) Tackar för svaren, återkommer om de inte är så!

Allt är original vad jag vet iaf!

=)

4 824 Inlägg
4 mars 2011
det ska bara vara plattor bak.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

906 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Tackar för detta, det som var problemet:)

=)

Sök