1924
Sök

TS eller TripleS Coilovers som dom heter, någon med erfarenheter?

Med Lem
57 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Hallå där

Fick hem en uppsättning Coils till min E30 Touring som jag monterar för att inse att några saker inte riktigt stämmer.

Till att börja med så kan ej den bakre höjdjusteringen monteras medans gummimellanlägget i botten av fjäderinfästningen sitter på plats (minuspoäng tycker jag) så alu-justeringen glappar och ligger och nöter mot metallen..undrar hur länge denna håller innan den är utsliten?!

Sen fram, där finns ej plats för varken genomslagsgummi eller dammskydd (pågrund av fjäderns utformning) för stötdämparkolven (minuspoäng igen) sen efter att fjäderbenet är ihopsatt (går ej att montera med vanliga fjäderspännare) och återmonterat så ser jag nåt annat som inte stämmer medans bilen är upphissad, stötdämparkolven glappar mot topplagringen inne i hjulhuset..suck..så nu smäller det ganska oroväckande då bilen fjädrar i lite kraftigare gupp.

Sen också efter montering och bilen sänkts ner på marken igen så inser jag ju att bilen inte alls ser sänkt ut fram, den står ju på ungefär samma höjd som en med originalfjädrar, då vid lite efterforskning får jag reda på att för att man verkligen få framvagnen "sänkt" så måste man göra någon form av ingrepp på fjäderbenet..sånt här borde man väl ändå informeras om innan man köper en produkt!?

Någon som vet hur man går tillväga för att göra detta "ingrepp"???

Mvh/ smått irriterad

Sök