Nissan gti-R banracing by jigab

rullande projekt tråd om min gtir
  • 21 Följare
  • 36 698 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 december 2016
jigab
18 mars 2012 · 182 Inlägg

idag har det inte hänt mycket med bilen så passade på på kvällskvisten att fortsätta med lackboxen/garaget ..
fick i alla fall dit 6 st cement block ... det är juh 6 st mer  än om jag inte skulle gjort något smile

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
jigab
2 april 2012 · 182 Inlägg

tja

har nu fått hem lite packningar från jobbet samt topplocks packningen som inte var helt lätt att hitta för blocket är borrat från 86,00 till 87,50 vilket är 3 överdimensioner . dvs maskin har förmodligen varit isär ett par ggr ...
dock så fick jag tag i en cometic stålpackning (tack mats ) ... med 87,5 i borr ,,

sen var det kolvringar ja .. började mäta kolvarna som ni såg i ett tidigare inlägg men  kolvrings måtten stämde inte riktigt , så jag skickade iväg en kolv så den kunde måttas så jag fick rätt ringar .. å naturligtvis så fanns dom inte i sverige .

men nu äntligen idag  fick jag dom på posten ,, började genast sätta ihop motorn ..

fick i 2 kolvar innan jag känner att det är dags att nana  ..

bat dog i kameran tyvärr ..

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
jigab
4 april 2012 · 182 Inlägg

toppen på samt dragen ... kammar kvar i morgon

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
jigab
9 april 2012 · 182 Inlägg

hoppsan ny turbo beställd . tb58 på turbobanditen .. hoppas den håller ... får bygga ny elbow bara men det ska jag nog klara ..

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
crx_jim
9 april 2012 · 440 Inlägg

riktigt fint projekt o jäkligt coola bilar:) hur mycket ladd/effekt  e det tänkt i sommar?

jim ..
sir_daniel www.kudoz.se
9 april 2012 · 3 802 Inlägg

turbobanditen har bra grejor

jigab
9 april 2012 · 182 Inlägg

jag tänkte börja lugnt runt 1 kilo kanske 1.2  för växellådan behöver  renoveras igentligen ..  ingen deg till det just nu ,,,


mm försökte att kolla runt om banditen men såg i stort sett bara bra ressesioner om dom ..

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
jigab
15 april 2012 · 182 Inlägg

turbon på plats  fick plana om grenröret då turbon kom för nära  blocket så den tog i så jag tog bort en bit på ovankanten av grenröret så att turbon kom längre ut .. samt att jag la igen hålen  i turbon och borrade upp nya så att den passar på orginal flänsen ..  bara olje slang/ retur kvar ..

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
jigab
19 april 2012 · 182 Inlägg

jaha då har man försökt få på växel lådan ..  då visar det sig att det inte går att få i växlarna ..  bara tar ner och ta isär ,   då flyttar det en axel när man sätter på locket så man måste ha växelföraren i ett speciellt läge ,, igår när jag  skulle ha ihop kärvade det som fan , men idag är det bara lite trögt så det ska nog gå att få ihop i morgon ..

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
jigab
22 april 2012 · 182 Inlägg

ja då var motor  monterad i bilen bara fixa till turbo kvar att modda in ... räknar dock inte med körning 1 maj tyvärr

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
jigab
23 april 2012 · 182 Inlägg

fick dit grenrör och turbo idag kopplat å klart bara avgasrör kvar .. tänkte jag skulle hinna starta den till helgen eventueltt  .. håll till godo med 2 värdelösa foton ....

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
jigab
23 april 2012 · 182 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/163/162006/162006-8d88866d206e7bcf6d4983c1e08775cb.jpg
turbo


https://www1.garaget.org/gallery/images/163/162006/162006-e5cf20d01d64b99321d1882c81729c53.jpg
motor i bil

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
Bergerstahl Glad fåne
23 april 2012 · 103 Inlägg

halvdassiga bilder men börjar ju likna nånting, vad är det för snurra? smile
lycka till med uppstarten (y)

jigab
23 april 2012 · 182 Inlägg

tb58 från turbo banditen

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
jigab
25 april 2012 · 182 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/163/162006/162006-b798a291801fa108eece4ecc29176584.jpg
nya snurran på plats

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
jigab
26 april 2012 · 182 Inlägg

provstart nalkas ... mekhjälp i helgen är välkommer .

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
Bergerstahl Glad fåne
26 april 2012 · 103 Inlägg

lycka till smile

jigab
27 april 2012 · 182 Inlägg

gick ut idag och började greja lite ,, lite kontakter att koppla in  samt fylla på olja inann provstart utan kyl/ intercooler .. men fanskapet startade inte... kände direkt på lukten att soppa fick den gott om men inte  tändning .. tog manualen och felsökte och felsökte ,, kollade alla kontakter mätte komponeneter men icke sen började jag kolla om det gick att sätta kontakter på fel ställe men det verkade som att nissan hade varit smarta och använt olika kontakter ... tog ner fördelaren kollade så kammen rörde sig  till slut hittade jag att kontakten till växelläges givaren och den till fördelaren gick att  förväxla .. brum sa det med en gång så var den i gång .. inga uppenbara läckage , i alla fall så nu e det nana som gäller så ska jag se om jag kan hitta lite slang i stan i morgon ..

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
jigab
29 april 2012 · 182 Inlägg

svetsade en ny elbow idag ..  blev riktigt bra ( inga kort tyvärr )  uppe vid turbon så hade den nya turbon v band klamma så jag svetsade ihop främre röret med elbow då den ändå kommer vara lätt att lossa på .. inga problem alls att vrida ut röret .. fick även svetsat dit en svets mutter för främre lamdan ,, men när jag skulle montera den såg jag att orginal lambdan hade en mycket mindre gänga ,.. första lamda som jag ser  som inte har standard storlek

samt att jag startade bilen och lät den gå på tomgång lite .. låter bra men om man gasar hoppar den .. är förmodligen så att den främre lamdan som inte är inkopplad spökar lite .. nä nu blir det tv

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
jigab
17 maj 2012 · 182 Inlägg

äntligen ... bilen är ute ur ladugården ... hann till och med att provköra liten sväng ,, finns massa grejor kvar att gö men den är i alla fall ute ..

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se
Nissan GTi-R "PULSAR BY JIGAB" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang