3253
Sök

ta bort tråd

273 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#1
ta bort tråd
Senast redigerat av Zand (11 augusti 2011)


1 319 Inlägg
11 augusti 2011
#2
Vad är det för bil för det första?? och hur mycket fel satt den?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

1 624 Inlägg
11 augusti 2011
#3
sluta ljug arang, det är du som tabbat dig big_smile

347 Inlägg
11 augusti 2011
#4
Snurra på motorn och kontrollera att den sitter rätt istället.


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 augusti 2011
#5
Det kan bli allt mellan ingenting & topphaveri, som påtalats så är det helt olika på olika bilar.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

273 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#6
De är en evo 6.


785 Inlägg
11 augusti 2011
#7
AJ..!

Hitta någon som kan detta på nära håll och locka med hem..

Kan bli en dyr chansning!

Its not the fart that kills, its the smell...

1 738 Inlägg
11 augusti 2011
#8
1 kugg fel "kan" slå ihop motorn, hade en s70 som hoppade 3 kugg men vid ungefär 10 kugghopp så skulle motorn slå ihop enligt en mekaniker! så för säkerhetens skull sätt remen rätt innan ni ens vevar runt motorn överhuvudtaget jag skulle ens inte chansa att prova på en sådan bil!

Effekten om det inte skulle slå ihop o bilen är körbar så skulle den bli slö o dra bensin mer än vanligt!

MVH


552 Inlägg
11 augusti 2011
#9
Inga bekymmer, ta bort remmen, lossa alla tändstift. Kolla när 1:ans kolv är i top, där har du TDC...

Ge oss mer info om bilen, motor? årsmod?

273 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#10
Kibil skrev:
Inga bekymmer, ta bort remmen, lossa alla tändstift. Kolla när 1:ans kolv är i top, där har du TDC...

Ge oss mer info om bilen, motor? årsmod?

Är det verkligen så enkelt som det låter? Se efer när kolven håller på att slå över för nedgång i loppet och hitta ett läge för TDC och sedan sätta kammarna på toppläget vid markeringarna och bara dra på remmen sen?

Det är en näst intill original evo 6, årsm 99, rullat 10.000 mil. japan modell


...has left the building...
4 474 Inlägg
11 augusti 2011
#11
Det är svårt att se när kolven är i TDC om man inte har en "indikator-klocka" eller vad det heter...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

273 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#12
Cylinder 1, är det den närmast kamdreven. Om man står framför bilen och ser ner mot motorn, så är cylinder 1 den som är längst till vänster?? eler höger?


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 augusti 2011
#13
Här är produkten ni söker, det lär finnas hos någon i Sverige också. http://www.jegs.com/i/JEGS-Performance- … tId=757489

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 augusti 2011
#14
Zand skrev:
Cylinder 1, är det den närmast kamdreven. Om man står framför bilen och ser ner mot motorn, så är cylinder 1 den som är längst till vänster?? eler höger?

Brukar räknas framifrån, d.v.s närmast lådan är fyran.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

273 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#15
Tack för svaren.´Ska nog se till o lösa detta


1 738 Inlägg
11 augusti 2011
#16
Lämna in bilen, kostar kanske 1000- 2000kr för att få den rätt utan krångel! Gör allt själv så de bara är för dom att kränga på remen o sedan spänna den. Misstag är ju för att lära sig men att börja göra misstag på en sådan fin bil är lite synd i min mening smile

Mvh



Sök