Hur orkar ni hålla på?

pukan2
20 augusti 2011 · 3 182 Inlägg

Reichte86 skrev:
Hur orkar ni hålla på med era bilar?
Trimma
styla
byta massa saker hit o dit!
tröttnar ni aldrig?
Växer ni aldrig upp?

som andra skrev så är det 1 intresse och hobby, Växer ni aldrig upp, om du vill veta så nej skulle inte tro det. då har jag en dotter som är 3år och tycker detta är skit roligt, har en fru med, har inget hus på landet och kommer aldrig köpa ett heller. tröttnar jag aldrig jo det händer rätt ofta med det är bara att ta nya tag då intresset är så himla stort för jusst bilar.

endorfinslaven
20 augusti 2011 · 671 Inlägg

Reichte86 skrev:
Hur orkar ni hålla på med era bilar?
Trimma
styla
byta massa saker hit o dit!
tröttnar ni aldrig?
Växer ni aldrig upp?

För att jag anatagligen har bra mkt mer pengar o fritid än vad du har !
Därför kan jag leka ända in i döddagar
Utan lekstuga är livet inte värt ett skit..
Inga hobbies inga intressen då kan man bara gräva ner sig...

Galnt
20 augusti 2011 · 353 Inlägg

gamlingen skrev:

Reichte86 skrev:
precis! just det! orkar skruva och trimma och sånt skit. skrev inte att de inte har något liv! jo de som är gamla och glider runt med basen högt! usch!! nepp jag har inga barn!

Vad ska du bli när du blir stor ? Men enligt ditt resonemang så kommer du va 25 år hela ditt liv...bara för att man är bilintresserad så innebär det inte att man lägger sitt liv på styling,skruvning och race. Jag åker V40 har familj och villa.. likförknasat så har jag ett motorintresse,som har smittat av sej på de övriga familjemedlemmar,trots att ingen av oss lägger 1 miljon på intresset.. Du har nog fått en snedvriden syn på hela livet.

Tackar för de inlägget, nu har vi bevis på att folk som har liv kan även ha en hobby!! Tummen upp! wink

Senast redigerat av Galnt (20 augusti 2011)

gamlingen
20 augusti 2011 · 5 198 Inlägg

Reichte86 skrev:
precis! just det! orkar skruva och trimma och sånt skit. skrev inte att de inte har något liv! jo de som är gamla och glider runt med basen högt! usch!! nepp jag har inga barn!

De enda jag ser åker runt  och dunkar med basen är fjuniga snoriga ungdomar som tror dom är coola. och då är jag på åtskilliga cruisingkvällar och andra meeting.. de som syns och låter är just såna som du

gamlingen
20 augusti 2011 · 5 198 Inlägg

Galnt skrev:

gamlingen skrev:

Reichte86 skrev:
precis! just det! orkar skruva och trimma och sånt skit. skrev inte att de inte har något liv! jo de som är gamla och glider runt med basen högt! usch!! nepp jag har inga barn!

Vad ska du bli när du blir stor ? Men enligt ditt resonemang så kommer du va 25 år hela ditt liv...bara för att man är bilintresserad så innebär det inte att man lägger sitt liv på styling,skruvning och race. Jag åker V40 har familj och villa.. likförknasat så har jag ett motorintresse,som har smittat av sej på de övriga familjemedlemmar,trots att ingen av oss lägger 1 miljon på intresset.. Du har nog fått en snedvriden syn på hela livet.

Tackar för de inlägget, nu har vi bevis på att folk som har liv kan även ha en hobby!! Tummen upp! wink

Tummen upp tongue

henke_99 Offroad Racing
20 augusti 2011 · 3 122 Inlägg

Jag gör det som får mig att trivas med livet. För min del råkar det vara bilar som roar, likväl som att vissas högsta nöje här i livet är att sitta o mögla i ett kontor bakom en datorskärm...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Volvo_245__
20 augusti 2011 · 29 Inlägg

De spelar väl fan ingen roll hur gammal man ? Har man intressen/hobbys så ska man få göra nogt man tycker är roligt, ålder är bara en siffra på ett papper, inget annat. Man är inte äldre än man känner sig!

RD_87 Skrotsamlare
20 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Jag kanske tröttnar en vacker dag, köper Skoda, kapar av k*ken och konverterar till islam.
Men jag tror aldrig att jag kommer att "växa upp" så mycket mer, det är ju så förbannat roligt när man har lagt en massa arbete och får känna sig nöjd med senaste delmålet! big_smile
Ibland är det en hel motorrenovering, ibland bara en cool backspegelprydnad & nytt kylarlock men det känns fanimej bra varje gång.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
D_Carlsson Bonntrimmare
20 augusti 2011 · 620 Inlägg

jag antar att folk som super skallen av sig vid första bästa tillfälle för att glömma av vilket tråkigt liv dom har är bättre och bränner åtskilliga tusenlappar varje helg på krogen men kan inte förstå hur folk kan göra det på bilar!!!

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 augusti 2011 · 14 066 Inlägg

RD_87 skrev:
Jag kanske tröttnar en vacker dag, köper Skoda, kapar av k*ken och konverterar till islam.
Men jag tror aldrig att jag kommer att "växa upp" så mycket mer, det är ju så förbannat roligt när man har lagt en massa arbete och får känna sig nöjd med senaste delmålet! big_smile
Ibland är det en hel motorrenovering, ibland bara en cool backspegelprydnad & nytt kylarlock men det känns fanimej bra varje gång.

Hehe!!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
RD_87 Skrotsamlare
20 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Vettemannen skrev:

RD_87 skrev:
Jag kanske tröttnar en vacker dag, köper Skoda, kapar av k*ken och konverterar till islam.
Men jag tror aldrig att jag kommer att "växa upp" så mycket mer, det är ju så förbannat roligt när man har lagt en massa arbete och får känna sig nöjd med senaste delmålet! big_smile
Ibland är det en hel motorrenovering, ibland bara en cool backspegelprydnad & nytt kylarlock men det känns fanimej bra varje gång.

Hehe!!!! smile

/Benny

Våda? tongue Menar du att man kan ha tråkigare än en k*klös muslim i en Skoda?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
killercow
20 augusti 2011 ·

bättre vi runt 30-40+ går å lägger oss å inväntar döden eller börjar samla frimärken

henke_99 Offroad Racing
20 augusti 2011 · 3 122 Inlägg

Jag växer upp så mkt som behövs för att JAG ska kunna göra det som JAG tycker är kul. Sen finns det säkert folk som har åsikter om det jag väljer att göra men det är deras problem...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 augusti 2011 · 14 066 Inlägg

RD_87 skrev:

Vettemannen skrev:

RD_87 skrev:
Jag kanske tröttnar en vacker dag, köper Skoda, kapar av k*ken och konverterar till islam.
Men jag tror aldrig att jag kommer att "växa upp" så mycket mer, det är ju så förbannat roligt när man har lagt en massa arbete och får känna sig nöjd med senaste delmålet! big_smile
Ibland är det en hel motorrenovering, ibland bara en cool backspegelprydnad & nytt kylarlock men det känns fanimej bra varje gång.

Hehe!!!! smile

/Benny

Våda? tongue Menar du att man kan ha tråkigare än en k*klös muslim i en Skoda?

Näe, det kan man nog inte!! Hoppas inte att du råkar ut för detta! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Galnt
20 augusti 2011 · 353 Inlägg

killercow skrev:
bättre vi runt 30-40+ går å lägger oss å inväntar döden eller börjar samla frimärken

hahaha e de de jag ska göra så fort jag fyller 30? big_smile

Putteliten
20 augusti 2011 · 9 081 Inlägg

Vi som håller till här på forumet gillar bilar och allt som hör till, det är vårat intresse. Finns ju dom som styrketränar, spelar innebandy, sysslar med friidrott, hockey, fotboll, knyppling, virka, mecka datorer och allt vad det nu kan vara, det är också ett intresse. Sen åker man runt på träffar och träffar för att man vill helt enkelt visa upp vad man har, precis som en fotbollsspelare spelar match och visar vad han kan. Sen träffar man även likasinnade som kan dela med sig av sina erfarenheter, och få lite råd och tips ifall man har problem. Sen är det ju så att vissa vill ha en rejäl kick här i livet, vissa tar droger för att få det, andra rejsar eller kör fort för att få det. Själv tycker jag att folkrace ger en jävla kick! Sen finns det ju dom som tävlar i billjud, och det är säkert deras kick att se resultatet av flera månaders arbete med att bygga om bilen. Har man inget intresse så har man inget liv tycker jag, för man kan ju inte bara sitta å glo å göra ingenting.

gamlingen
20 augusti 2011 · 5 198 Inlägg

Galnt skrev:

killercow skrev:
bättre vi runt 30-40+ går å lägger oss å inväntar döden eller börjar samla frimärken

hahaha e de de jag ska göra så fort jag fyller 30? big_smile

Det är då liver börjar,, ni vet inte vad ni har framför er

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 augusti 2011 · 14 066 Inlägg

Putteliten skrev:
Vi som håller till här på forumet gillar bilar och allt som hör till, det är vårat intresse. Finns ju dom som styrketränar, spelar innebandy, sysslar med friidrott, hockey, fotboll, knyppling, virka, mecka datorer och allt vad det nu kan vara, det är också ett intresse. Sen åker man runt på träffar och träffar för att man vill helt enkelt visa upp vad man har, precis som en fotbollsspelare spelar match och visar vad han kan. Sen träffar man även likasinnade som kan dela med sig av sina erfarenheter, och få lite råd och tips ifall man har problem. Sen är det ju så att vissa vill ha en rejäl kick här i livet, vissa tar droger för att få det, andra rejsar eller kör fort för att få det. Själv tycker jag att folkrace ger en jävla kick! Sen finns det ju dom som tävlar i billjud, och det är säkert deras kick att se resultatet av flera månaders arbete med att bygga om bilen. Har man inget intresse så har man inget liv tycker jag, för man kan ju inte bara sitta å glo å göra ingenting.

Så är det nog!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
caromania Forummoderator
20 augusti 2011 · 9 296 Inlägg

Jag har precis bytt jobb. På mitt gamla jobb hade jag en chef som älskade sitt jobb. Hon satt på kontoret till 20.00 varje dag, slet som en gnu och var framgångsrik på att göra det hon gjorde. Lade budget, matriser, tömde diskmaskinen, dammsög och skrev skyltar.

På min nya arbetsplats är det samma sak. Min nya chef sitter även hon på sitt kontor till sena kvällen, gör allt och lite till och alltid med ett leende på läpparna.

Jag då? Jag åker hem, spelar elgitarr, leker med gamla bilar, surfar på internet. Måtte jag aldrig växa upp.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Muttley
20 augusti 2011 ·

Bilintresset finns klart i alla åldrar. Men är man 30 + kör på stan varje fredag och lördag kväll med högsta volym och stuprännerör så ja då är de något allvarligt fel i huvudet.

De finns herrar som är riktigt duktiga och pedantiska med sina fina veteranare och de är roligt tycker ju jag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang